بچه ها در «کاپیتان» نقشی کلیدی دارند

صابر امامی تهیه‌کننده فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای که در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، درباره تهیه‌کنندگی آثار اجتماعی گفت: همان‌طور که می‌دانید تولید آثار اجتماعی با پیچیدگی‌های زیاد مواجه است، به صورتی که دقت به مضامین و جزئیاتی که داخل این فضا وجود دارد باعث می‌شود که کارها خیلی سخت و دشوار پیش برود.

وی درباره کار با محمد حمزه‌ای و اینکه چه انتظاراتی را برایش برآورده کرده است، بیان کرد: محمد حمزه‌ای تجربیات جدی در حوزه اجتماعی داشت و در سطوح مختلف صنعت سینما از دستیاری کارش را شروع کرده و فیلم‌های کوتاه شاخصی را ساخته است. سال ۹۵ هم فیلم «آذر» را ساخت و به اعتقاد من، در فیلم «کاپیتان» به نقطه خیلی خوبی از بلوغ رسیده است.

امامی همچنین تاکید کرد: کار و تجربه متفاوتی از سینمای کودک و سینمای اجتماعی در فیلم «کاپیتان» عرضه شده است.

وی در پاسخ به اینکه چه انتظاراتی از نمایش فیلم در جشنواره فجر دارد و این حضور را چقدر به نفع فیلم می‌داند، گفت: به هر حال همان‌طور که می‌دانید تقویم سینمای کشور از جشنواره فجر ورق می‌خورد و حضور در این جشنواره مهم‌ترین رخداد سینمایی کشور است که به نظرم بسیار مورد توجه است. معتقدم در جشنواره فیلم فجر حتماً فرصت جدی دیده شدن وجود دارد، همچنین حضور در بین رسانه‌ها و منتقدان و تماشای فیلم با آنها و با هنرمندان می‌تواند ظرفیت‌های زیادی ایجاد کند.

بچه ها در «کاپیتان» نقشی کلیدی دارند

این تهیه‌کننده سینما درباره اینکه در ساخت «کاپیتان» چقدر با سختی مواجه شده است، توضیح داد: به نظر من، سختی پروژه که اتفاقاً نقطه جذاب و دلچسب پروژه بود، کار کردن با بچه‌های بازیگر بود چراکه کار کردن با بچه‌هایی که به عنوان نقش‌های کلیدی در این فیلم حضور دارند، قوای جسمی آدم‌های بزرگسال را ندارند و سختی روزهای فیلم‌برداری برای‌شان دشواری زیادی داشت سخت بود، گروه تولید هم این فشار را باید تحمل می‌کردند تا بچه‌ها بتوانند همراه با فیلم حرکت کنند که به اعتقاد من، تجربه بی‌نظیری شده است.

وی بیان کرد: سال‌هاست که در سینمای کشورمان حضور پُر رنگ بازیگران کودک را به این شکل که در «کاپیتان» داریم، نداشتیم. در واقع، این ظرفیت جدیدی است که در این فیلم وجود دارد و در عین حال این‌که نقش‌های بزرگسال‌مان خیلی خوب با نقش‌های کودکان چفت شدند و کار را پیش بردند، تجربه خوبی بود.

امامی در پایان در مورد نمایش جهانی فیلم نیز گفت: در این مورد، به دلیل اینکه مساله و موضوع «کاپیتان» مساله‌ای جهانی و ادبیاتی جهانی دارد، مفاهیمی که در این فیلم دنبال می‌شود، در همه دنیا شبیه هم است. این یک فرصت استراتژیک است که این فیلم بتواند در عرصه‌های بین‌المللی خوش بدرخشد. ما تلاش کردیم اثری را خلق کنیم که پیام اصلی‌اش امید و زندگی باشد که در همه جای دنیا خریدار دارد، به همین دلیل، به موفقیت در فضای جهانی امیدواریم.