نمایش عملیات والفجر ۸ در فیلم «های‌پاور»

هادی محمدپور، کارگردان فیلم‌ « های پاور »، درمورد این فیلم و استقبال از آن بیان کرد: ما وقتی طرح را به نیروی پدافند هوایی ارتش ارائه دادیم، سرتیپ براتعلی غلامی، یکی از فرماندهان هشت سال دفاع مقدس  در حوزه پدافندی و یکی از بازماندگان همین عملیات را به ما معرفی کردند و بنده، به مدت سه ماه پیش او می‌رفتم و او هم به بیان خاطرات خود می‌پرداخت و در این بازه زمانی، درگیر ضبط و نگارش خاطرات بودیم تا این که خط اصلی داستان و نقش و طرح ابتکاری شهید منصور ستاری شکل گرفت و پیرنگ‌های فرعی هم، که دوستان و هم دوره‌های ایشان تعریف می‌کردند را به نگارش درآوردیم تا این که پس از یک سال و نیم، به ما گفتند که بودجه این کار آماده است و می‌توانیم شروع کنیم.

کارگردان های پاوِر گفت: فیلمبرداری کار را در اردیبهشت ۱۴۰۱ در اصفهان شروع کردیم و ۵۰-۴۵ روز، زمان فیلمبرداری ما طول کشید و حدود ۳ ماه و نیم هم، برای جلوه‌های ویژه بصری درگیر بودیم تا بتوانیم کار را به جشنواره برسانیم.

نمایش عملیات والفجر ۸ در فیلم «های‌پاور»

محمدپور درمورد انتخاب بازیگران این فیلم، ادامه داد: با توجه به این که تجربه ۴-۳ ساله تهیه کنندگی تئاتر داشتم، در یک کار کوتاه با اتابک نادری همکاری کرده بودم و او با بنده در ارتباط بود و کارش را دیده بودم و اگرچه برخی می‌گویند فلان بازیگر را برای نقش شهید ستاری و... انتخاب می‌کردید، ولی باید بگویم نگاه من این طور نیست. چون مثلاً برای امیرکبیر، بازیگران مختلفی به ایفای نقش پرداخته اند. بنابراین، دلیل نمی‌شود به خاطر این که بازیگر دیگری، نقش شهید ستاری را بازی کرده است، دوباره سراغ آن بازیگر برویم. زیرا ملاک بنده، نزدیک بودن چهره بازیگر به شهید ستاری و خوب بازی کردنش بود.

کارگردان های پاوِر، با اشاره به اکران و استقبال از این فیلم تصریح کرد: خودم به تنهایی یکی از سالن‌ها را رفتم ولی آقای عظیمی به عنوان تهیه کننده کار، با چند نفر در ارتباط بود و دوستان فرزاد حسنی هم که بازی اش را دیده بودند، با او تماس گرفته بودند و می‌گفتند که از کار انرژی گرفتند و درواقع، در این کار، بازی بازیگران بسیار مهم بود و با پیشکسوتان پدافند و ارتش که صحبت کردم شباهت آقای اتابک نادری را بیشتر می‌دانستند.

او افزود: برای این فیلم با سورنا ستاری، فرزند شهید ستاری هم، در ارتباط بودم و فیلمنامه را برایش فرستادم و مطالعه کرد و پرویز کرمی را به ما معرفی کرد و تحقیقات خودمان را برایش ارائه کردیم و گفتند که اطلاعات بسیار دقیقی است و این فیلم ساخته شد.