بیکاری ۷ هزار نفر از کارمندان دیزنی

باب ایگر، مدیر عامل دیزنی گزارشی از سه ماهه پایان سال ۲۰۲۲ این کمپانی ارائه داد و اعلام کرد دیزنی در تلاش است که برای کاهش هزینه‌های خود تعدیل نیرو کند و به همین منظور، می‌خواهد ۷ هزار کارمندش را از کار برکنار کند.

این رقم نشان دهنده کاهش ۳.۲درصدی از کل کارمندان دیزنی است که حدود ۲۲۰هزار نفر کارمند در سراسر جهان را استخدام کرده است.

در حقیقت، دیزنی تلاش می‌کند که با این تعدیل نیرو بتواند حدود ۵.۵ میلیارد دلار در هزینه‌های خود صرفه جویی کند و مدیر عامل این کمپانی معروف گفته است که مبلغ ۲.۵ میلیارد دلار به وسیله کاهش هزینه‌های غیرمحتوایی تأمین خواهد شد و با کاهش هزینه‌های مصرفی برای بازاریابی هم می‌توان مقدار دیگری از این بخش را فراهم کرد.

گفتنی است که کریستین مک کارتی به عنوان مدیر مالی دیزنی گفته است که این کمپانی قصد دارد سالانه، ۳ میلیارد دلار را از هزینه‌های تولید محتوای برنامه‌های غیر ورزشی تأمین کند که انتظار می‌رود تا چند سال آینده، این امر محقق شود. زیرا از ۲.۵ میلیارد دلار، حدود ۵۰ درصد، صرف هزینه‌های بازاریابی، ۳۰ درصد صرف هزینه‌های نیروی کار و ۲۰ درصد هم صرف سایر هزینه‌ها می‌شود که این کمپانی انتظار دارد این صرفه جویی در هزینه‌ها تا پایان سال مالی ۲۰۲۴ به طور کامل محقق شود.

بیکاری ۷ هزار نفر از کارمندان دیزنی

باب ایگر، مدیر عامل دیزنی با اشاره به این که موضوع تعدیل نیروهایشان را ساده نگرفته است، گفت: من برای فداکاری کارمندان خود در سراسر جهان احترام زیاد و قدردانی فراوانی قائل هستم و ما به همه چیز‌هایی که در قالب سرگرمی تولید می‌کنیم و گران هستند، نگاه دقیق تری خواهیم داشت.

گفتنی است که در ۳ ماه پایانی سال ۲۰۲۲، برای نخستین بار، کمپانی دیزنی با کاهش ۲.۴ میلیون مشترک در دیزنی پلاس مواجه شده که بخش عمده‌ای از آن، در هند و آسیای جنوب شرقی اتفاق افتاده است.