ماجراجویی تازه وین دیزل در «ریدیک»

قسمت تازه این مجموعه اکشن علمی تخیلی سیاه با نام کامل « ریدیک : فیوریا» جلوی دوربین خواهد رفت. چهارمین قسمت این مجموعه موفق را دیوید تولی کارگردانی می‌کند که هم خالق این اکشن به حساب می‌آید و هم پشت دوربین سه قسمت قبلی آن بوده است.

به گفته دیزل کار نگارش فیلمنامه «ریدیک ۴» به پایان رسیده، اما قرار است در تولید تغییراتی در آن ایجاد کند. در داستان چهارمین قسمت فیلم، کاراکتر ریدیک که به مریخ تبعید شده بود بالاخره امکان آنرا پیدا می‌کند که به خانه برگردد. او در بازگشت متوجه می‌شود از خانه قدیمی اش جز ویرانه‌ای به جا نمانده و شرایط اصلا به گونه‌ای نیست که در زمان ترک آن با آن روبرو بوده است. ریدیک که شباهت چندانی به مردم عادی ندارد و از توانایی‌های خاصی برخوردار است، بزودی متوجه حضور کسانی شبیه خودش در این مکان شده و با کمک آنها، به مقابله با دشمن تازه‌ای برمی خیزد که به دنبال نابودی همه آنهاست. در طول مبارزه با دشمن تازه است که ریدیک می‌فهمد برخی از همرزمانش دارای قدرت‌هایی افزونتر از او هستند، که حتی نمی‌تواند تصورش را بکند.

دیزل در ارتباط با تولید قسمت دیگری از «ریدیک» می‌گوید: «لشکر طرفداران این اکشن سیاه علمی تخیلی از مدت‌ها قبل از ما خواسته بودند که به سراغ ماجراجویی دیگری برای ریدیک برویم. برای ما مسئله مهم این بود که داستانی داشته باشیم که حرف تازه‌ای برای گفتن داشته باشد تا بتوانیم به کمک آن، رضایت خاطر دوستداران فیلم و بقیه تماشاگران را فراهم کنیم. احساس می‌کنم داستانی که جلوی دوربین می‌بریم، این مشخصه را دارد.»

قهرمان اکشن یک دهه اخیر سینما که لقب آرنولد بعدی ژانر اکشن را گرفته، روی این نکته تاکید می‌کند که طی دو دهه گذشته با همراهی تولی سه فیلم سینمایی، دو بازی کامپیوتری و یک انیمیشن براساس کاراکتر و ماجراجویی‌های ریچارد ریدیک تولید کرده که با استقبال خوب تماشاگران روبرو شده است.

«ریدیک» اولین بار در سال دو هزار به دیدار تماشاگران آمد و نوع تازه‌ای از ژانر علمی تخیلی را در معرض دید آن‌ها قرار داد. دو قسمت بعدی این مجموعه فیلم در سال‌های ۲۰۰۴ و ۲۰۱۳ تولید شدند.

دیزل و تولی هنوز زمانی برای شروع کار فیلمبرداری «ریدیک ۴» اعلام نکرده اند و زمان اکران عمومی اش هم فعلا مشخص نیست.

ماجراجویی تازه وین دیزل در «ریدیک»