به گزارش افکارنیوز ،محمود آموزگار دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان تهران در گفتگو با مهر از ادامه پیگیری معافیت مالیاتی کتابفروشان بر اساس دستور ریاستجمهوری خبر داد و گفت: تا امروز خبر و اطلاعات جدیدی در اینباره به دست ما نرسیده و هیچ دستوری نه به وزارت ارشاد و نه به اتحادیه ابلاغ نشده است.

وی ادامه داد: به هر حال باید مشخص شود دستور رئیس‌جمهوری به وزارت اقتصاد و امور دارایی به کجا رسیده و چگونه اجرایی می‌شود. البته از نظر ساختاری باید توضیح بدهم که اختلاف وزارتخانه‌های ارشاد و اقتصاد بر سر تفسیر بند ل ماده ۱۳۹ درباره مصادیق فعالیت‌های فرهنگی و مرجع تشخیص آن با توجه به بند ۲۲ ماده ۲ قانون تاسیس وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی که وزارت ارشاد را مرجع تعیین مصادیق معرفی کرده است، بود.

دبیر اتحادیه ناشران و کتابفروشان با اشاره به اینکه مطابق با اصل ۱۳۴ قانون اساسی این اختلاف به ریاست جمهوری ارجاع شد، بیان کرد: ولی باز هم بر اساس قانون روند بدین شکل است که رئیس‌جمهور پیشنهاد خود را به هیئت وزیران ارائه می‌کند که در صورت تصویب در هیئت وزیران مساله ابلاغ خواهد شد.

آموزگار افزود: به همین دلیل در این مورد به نظر می‌رسد دستور ریاست‌جمهوری به همین دلیل هنوز ابلاغ نشده است و ما هم پیگیر مساله برای تصویب در هیئت وزیران هستیم تا معافیت مالیاتی کتابفروشان کاملا قانونی و قابلیت اجرایی شدن داشته باشد.

وی در بخش دیگر صحبت‌هایش از تلاش برای شرکت نمایندگان ایران در نمایشگاه کتاب فرانکفورت خبر داد و گفت: ما در نظر داریم امکان حضور هدفمند، حرفه‌ای و برنامه‌ریزی شده دست‌اندرکاران عرصه نشر ایران را در این نمایشگاه فراهم آوریم که تاکنون مذاکراتی هم با مدیران نمایشگاه انجام گرفته است.

این فعال امور نشر در پایان گفت: کارگروه بین‌الملل اتحادیه برنامه‌های جنبی نمایشگاه فرانکفورت را بررسی خواهد کرد تا اطلاع رسانی درستی از آنها به ناشران و دست‌اندرکاران عرصه نشر ایران داشته باشد تا آنها از قبل بدانند در کدام یک از این برنامه‌ها شرکت داشته باشند.