شایعه تولید و نمایش فیلم ضددینی «شوالیه سیاه» کذب است

روح‌الله سهرابی در توضیح مباحث مطرح شده در برخی از رسانه ها در خصوص فیلم «شوالیه سیاه» گفت: پس از بررسی خبر منتشر شده در راستای تنویر اذهان مخاطبین دغدغه‌مند و علاقمندان به سینما به اطلاع می‌رسانم فیلم ویدیویی «شوالیه سیاه» به کارگردانی آقای آل ابراهیم دهکردی در خردادماه 1400 پروانه ساخت گرفته و پس از تولید در شهریورماه 1401 موفق به اخذ پروانه نمایش ویدیویی از شورای فیلم‌های ویدیویی شده است.

وی افزود: این اثر پیش از این به تایید اعضای شورا رسیده و هیچگونه مغایرتی با اصول و ارزش‌های دینی ندارد و آنچه در اخبار  مطرح شده، صرفا یک اشتباه بوده و تکرار مداوم آن ناشی از شیطنت رسانه‌ای است. 

شایعه تولید و نمایش فیلم ضددینی «شوالیه سیاه» کذب است

 

مدیرکل دفتر نظارت بر عرضه و نمایش سازمان سینمایی عنوان کرد: به نظر می‌رسد با توجه به برگزاری آبرومند و باشکوه جشنواره فیلم فجر برخی افراد یا رسانه‌ها که از همان ابتدا در صدد حاشیه سازی برای سینمای ایران بوده‌اند، به زعم خود بهانه ای برای رسیدن به اهداف خود را به‌دست آورده‌ تا با ترغیب برخی رسانه‌های دغدغه‌مند و دلسوز، جریان رسانه‌ای را با خود همراه کنند که تعداد محدودی از این رسانه ها هم متأسفانه بدون تحقیق و راستی‌آزمایی اقدام به بازنشر و یا قضاوت درباره مطلب منتشر شده کرده‌اند. 

وی تاکید کرد: بنده اطمینان می‌دهم چنین فیلمی تولید نشده و بررسی‌های ما نشان می‌دهد اساساً فیلمی با این مضمون از سازمان سینمایی مجوز نگرفته است. فیلم مورد بحث همان فیلم ویدیویی «شوالیه سیاه» است که کاملا متفاوت و مغایر با ادعاهای مطرح شده است.