نتایج نظرسنجی "ایسپا" درباره سریال سقوط

مرکز افکارسنجی دانشجویان ایران ( ایسپا ) در تازه‌ترین نظرسنجی خود درباره شبکه نمایش خانگی ، «سنجش نظرات کاربران درباره سریال سقوط » را با مشارکت بیش از هزار نفر از سراسر کشور به صورت تلفنی انجام داد.

62درصد از کاربران و مخاطبان سریال سقوط اعلام کردند با تماشای این سریال یاد مبارزات، رشادت‌ها و فداکاری‌های سردار شهید حاج قاسم سلیمانی برایشان زنده شده است.

در حالی حدود 60درصد کاربران اعلام کردند سریال «سقوط» را تماشا کرده‌اند که 32 درصد از پاسخگویان گفته‌اند تا پیش از پخش سریال «سقوط» هیچ محصول فرهنگی اعم از فیلم، سریال و کتاب راجع به داعش ندیده و نخوانده بودند.

از بین تماشاگران سریال 81 درصد موضوع سریال را مقابله با داعش و نجات مردم از دست داعش اعلام کرده‌اند. همچنین «قدرت ایران و نیروهای اطلاعاتی و امنیتی کشور و حفظ امنیت ایران» محورهای بعدی پاسخ مردم در خصوص سریال عنوان شده‌ است.

نتایج نظرسنجی "ایسپا" درباره سریال سقوط؛ ۹۱ درصد

همچنین 66درصد پاسخگویان به نظرسنجی ایسپا، تصویر ارائه شده از داعش در این مجموعه را منطبق با واقعیت دانسته‌اند؛ همچنین 49درصد بینندگان  اعلام کرده‌اند که با تماشای «سقوط» شناخت شان از داعش بیشتر شده و 69درصد پاسخگویان نیز گفته‌اند پس از تماشای سریال، احساس نفرت و انزجارشان از داعش بیشتر شده است. 

75درصد کاربران اعلام کردند که تماشای این سریال، شناخت حقیقی‌شان از رفتار داعش با زنان را به میزان زیاد و خیلی زیاد افزایش داده و 64درصد نیز از افزایش اطلاعات خود در خصوص مبارزه نیروهای امنیتی کشور با داعش پس از تماشای این سریال گفته‌اند.

«جذابیت موضوعی، کیفیت ساخت و استمرار در انتشار قسمت‌های سریال سقوط» از نظر کاربران به ترتیب با 88، 87  و 92 درصد «خوب و خیلی خوب» ارزیابی شده است.

در بخشی از این نظرسنجی به برخی حواشی پیرامون این سریال و مخالفت صداوسیما با پخش آن، اشاره و نظرات مردم اخذ شد که بر این اساس، 91درصد مخاطبان گفته‌اند این سریال مشکلی برای پخش نداشت و «باید» پخش می‌شد!

همچنین از کاربران سوال شده «تا چه اندازه تمایل دارید فیلم یا سریال‌هایی با محتوای مشابه سریال سقوط تولید شود؟» 57درصد از مخاطبان گزینه زیاد و خیلی زیاد را انتخاب کرده‌اند.

شایان ذکر است 77درصد پاسخگویان به این نظرسنجی متاهل،  71درصد دارای تحصیلات عالی و 70درصد نیز در گروه سنی 30تا 49سال قرار داشتند.

سریال «سقوط» تا قسمت هفتم منتشر شده و امروز قسمت جدید‌ آن به شبکه نمایش‌خانگی می‌آید.