پاسخ رئیس ساترا به شائبه‌ای درباره رانت دولتی فیلیمو

سعید مقیسه ، رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر ( ساترا ) در فضای مجازی در پاسخ به این سوال که آیا سرپیچی فیلیمو از ساترا به دلیل رانت دولتی این پلتفرم است، گفت: این مسئله‌ای نیست که در رسانه جمعی به آن پاسخ دهم. بعضی از سوالات را باید در رسانه‌ها پاسخ داد، بعضی از سوالات در جمع‌های دیگر باید گفت.

مقیسه ادامه داد: شما میفرمایید پشت پرده حمایت‌های از فیلیمو چیست، این پشت پرده را نمی‌توانم در رسانه جمعی پاسخ دهم. لزوماً همه پشت پرده‌ها را نمی‌توان اعلام عمومی کرد. برخی‌ها را با تعامل و برخی با تعامل و بررسی به مسئولین مربوطه‌اش اعلام می‌شود. 

رئیس سازمان صوت و تصویر فراگیر در پاسخ به این سوال که آیا با قبول فیلیمو از قوانین ساترا چالش‌های بین این دو مجموعه حل خواهد شد، افزود: وظیفه ما حمایت از همه نهاد‌هایی است که قانون‌پذیر باشند. در مقابل، رسانه‌هایی که در برابر اجرای قانون مقابله کنند، تقابل خواهیم کرد.

سعید مقیسه

وی درباره رعایت و تخطی از قوانین توسط فیلیمو توضیح داد: قسمت‌هایی را رسانه فیلیمو تبعیت کرده و طبق مقررات وظیفه‌اش را انجام می‌دهد. قسمت‌های دیگری هم که مقررات را رعایت نمی‌کند، مقابله جدی خواهیم کرد.

 محمد‌صادق افراسیابی، معاون کاربران و تنظیم‌گری اجتماعی ساترا در پاسخ به سوال اصلی خبرنگار ما مبنی‌بر اینکه آیا دلیل سرپیچی فیلیمو از مقررات به رانت دولتی این پلتفرم بر می‌گردد، به این توضیح اکتفا کرد که بالاخره برخی از مسائل در فضای صوت و تصویر فراگیر و سکو‌های نمایش خانگی وجود دارد. بااین حال، ساترا به دنبال حل مسئله است.