جدیدترین پاسخ حوزه هنری درباره‌ی حواشی اکران سینماها

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، در پي حواشي اخير اكران در سينماها كه همچنان ميان حوزه هنري و شوراي صنفي نمايش چالشبرانگيز و منجر شده است كه شوراي صنفي نمايش به سينماهاي حوزه هنري حواله اكران ندهد و برخي فيلمها همچنان براي اكران در سينماهاي حوزه هنري دچار مشكل باشند، مدير كل روابط عمومي و امر بينالملل حوزه هنري در گفتوگويي كوتاه با ايسنا خبر داد كه حوزه هنري بزودي ديدگاههاي رسمياش را اعلام ميكند.

حبیب ایل‌بیگی گفت: مذاکرات در سطح مدیریت در حال انجام است و نتیجه‌ی آن به‌زودی اعلام می‌شود.



وی در پاسخ به اینکه مذاکرات با کدام مدیران و در چه سطحی در حال انجام است، گفت: در سطح مدیریت ارشد فرهنگی در حال انجام است.

ایل‌بیگی درباره‌ی سکوت حوزه هنری درباره‌ی حواشی اخیر اکران گفت: ما قصد داریم به دور از جو سازی‌ها و غوغا سالاری‌‌ها و کشاندن این مباحثبه رسانه‌ها این موضوع را پیگیری کنیم.

وی در عین حال گفت: البته افکار عمومی از طریق رسانه‌ها باید مطلع شوند اما زمانی که این بحث‌ها به نتیجه برسد و در فضای بهتری باید مطرح شود.





به گزارش ایسنا، عصر روز دوشنبه ۵ تیرماه به دستور رییس سازمان سینمایی و معاون وزیر ارشاد، علیرضا سجادپور قرار بود جلسه‌ای را با حضور نمایندگان ارشاد، حوزه هنری، شهرداری تهران و شورای صنفی نمایش برگزار کند تا مشکلات چند هفته اخیر اکران و مخصوصا مشکل سینما «آزادی» را حل کند.

این جلسه در حالی قرار بود برگزار شود که نمایندگان ارشاد، شهرداری و شورای صنفی نمایش در جلسه حاضر شدند اما نماینده حوزه هنری در این جلسه حضور پیدا نکرد، بنابراین جلسه‌‌ای هم تشکیل نشد.

جواد شمقدری رییس سازمان سینمایی این موضوع را روز گذشته در گفت‌‌وگوبا ایسنا تایید کرد و گفت: نماینده حوزه هنری متاسفانه به جلسه نیامد و عملا این جلسه نتیجه‌ای نداشت.

این درحالی است که رییس حوزه هنری در گفت‌‌وگویی اعلام کرده است که به این جلسه دعوت نشده‌اند.