جشنواره فیلم مسکو آماده پذیرش فیلم‌های ایرانی است

مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه با ایوان کودریاتسف، رئیس کمیته انتخاب جشنواره بین‌المللی فیلم مسکو که اخیرا با همکاری این نمایندگی فرهنگی به عنوان مهمان جشنواره فیلم فجر به تهران سفر کرده بود، دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار کودریاتسف از تجربه جدید و خوب سفر به ایران حین برگزاری جشنواره فیلم فجر سخن گفت و از دست‌اندرکاران برنامه‌ها و همتایان در تهران، تشکر نمود. وی از اینکه ارتباطات جدیدی برای تعاملات آینده پیدا شده است ابراز خرسندی کرد و گفت: هیات روسی در کنار جشنواره فجر در بازار فیلم هم شرکت کردیم و تجربه بسیاری خوبی بود و این فرصت مناسبی برای آشنایی بیشتر با ظرفیت‌ها و روش‌های کار در حوزه سینما ا‌ست. از اینکه داوران به فیلم‌های روسی دو جایزه دادند هم خوشحال هستیم.

کودریاتسف تاکید کرد: می‌بایست دایره فعالیت‌ها و ارتباطات را بزرگ‌تر کنیم و از شما می‌خواهیم تا صاحبان فیلم‌های بلند ایرانی را تشویق کنید در جشنواره فیلم مسکو که ماه آوریل ۲۰۲۳ برگزارمی‌شود شرکت کنند.

جشنواره فیلم مسکو آماده پذیرش فیلم‌های ایرانی است

احمدوند در سخنانی، ضمن ابراز خرسندی از اینکه سفر سینماگران روس به ایران و شرکت در جشنواره فیلم فجر موفقیت‌هایی به همراه داشته است اضافه کرد: مردم دو کشور با سینمای یکدیگر آشنایی ندارند و باید تلاش کنیم موفقیت‌ها صرفا معطوف به جشنواره‌ها نباشد و پس از برگزاری جشنواره‌ها، فیلم‌ها به سینما‌ها راه پیدا کرده و در معرض نمایش مردمی قرار گیرند.

رایزن فرهنگی کشورمان در فدراسیون روسیه با اشاره به اینکه در دوره گذشته جشنواره مسکو فیلم ایرانی «بدون قرار قبلی» دو جایزه اصلی این جشنواره را کسب کرد گفت: با هماهنگی صورت گرفته با سازمان سینمایی ایران و بنیاد فارابی امسال نیز فیلم‌های ایرانی حضور پررنگی در این جشنواره خواهند داشت.