به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، ابراهيم اصغري در مراسم افتتاحيه اكران فيلم سينمايي شور شيرين با بيان اينكه تا اين لحظه مشكل اكران مطلوب فيلم حل نشده است، سخنانش را اينگونه ادامه داد: فيلم شهيد كاوه با زحمات زياد و سرمايه بنياد سينمايي فارابي ساخته شده است اما متاسفانه تمام توان ما در چند روز گذشته صرف حل كردن اختلاف نظرهايي شده كه وجود دارد و هنوز هم نتوانستيم مشكلات پيش رو را حل كنيم.

این تهیه‌کننده که شامگاه گذشته ۶ تیر ماه در برج میلاد سخن می‌گفت، ادامه داد: اکنون و تا این لحظه(سه شنبه شب) شرایط ایده‌آل اکران برای این فیلم با موضوع دفاع مقدس فراهم نشده است و این موضوع خیلی درد آور است.

اصغری در ادامه سخنانش، خاطره‌ای از برخورد قاطع و مدیریتی شهید کاوه برای حمایت از مجموعه زیر نظرش بیان کرد و ادامه داد: توقع داریم ما که در عرصه فرهنگ کار می‌کنیم فرمانده‌هایی داشته باشیم که مانند شهید کاوه مقتدرانه بایستند و مشکلات را حل کنند. لازم است یک مدیر مانند شهید کاوه ایستادگی به خرج دهد و حق ما را بگیرد.

وی افزود: متاسفانه در شرایط فعلی یک عده که دنبال مقاصد شخصی‌اشان هستند، آنقدر قدرت می‌گیرند که حتی برای اکران یک فیلم ارزشی هم مشکل درست می‌کنند. البته آقای شمقدری و برخی از دوستان در وزارت ارشاد خیلی تلاش کردند تا مشکل اکران حل شود اما تا این لحظه نتوانستند کاری انجام بدهند.

در ادامه، دختر شهید کاوه هم روی سن رفت و با انتقاد نسبت به شرایط اکران «شور شیرین» گفت: از صحبت‌های آقای اصغری ناراحت شدم و اشک در چشمانم جمع شد که سینمای دفاع مقدس چقدر باید مظلوم باشد.

وی خاطر نشان کرد: به نظرم «شور شیرین» فیلمی بسیار عالی و بی‌نظیر است و باید از همه دست اندرکاران و عواملی که برای آن زحمت کشیده‌اند و یا از فیلم حمایت کرده‌اند، تشکر کنم.

سید احمد میرعلایی هم در این برنامه ضمن تقدیر از دست اندرکاران فیلم سینمایی «شور شیرین» گفت: فیلمسازی در زمینه دفاع مقدس همیشه سخت بوده و روز به روز هم سخت‌تر می‌شود، از سوی دیگر مستندسازی در این زمینه کار ساخت فیلم را بسیار دشوارتر می‌کند.

مدیرعامل بنیاد سینمایی فارابی گفت: باید از آقای اردکانی(کارگردان فیلم) و همکارانشان برای ساخت این فیلم تشکر کنم، آنها کار سختی را انجام دادند.

همچنین حمیدرضا عمارلو بازیگر شهید کاوه هم درسخنانی ابراز امیدواری کرد که روح بزرگ شهید کاوه و خانواده ایشان از بازی او در این فیلم راضی باشند.

در پایان این مراسم عوامل ساخت فیلم سینمایی «شور شیرین» از سوی بنیاد سینمایی فارابی تقدیر و هدایایی دریافت کردند.

حاشیه‌ها:

اگرچه گفته شده بود برنامه از ساعت ۹ شب آغاز خواهد شد اما مراسم با ۴۵ دقیقه تاخیر آغاز شد.

اعلام حضور دختر شهید کاوه در سالن و همچنین حضور او روی سن و صحبت‌هایش با تشویق بسیار زیاد حاضران همراه شد.

میرعلائی در هنگامی که می‌خواست سخنانش را آغاز کند گفت که؛ مدعوین برای دیدن فیلم به سالن آمده‌اند و به همین دلیل سخنرانی‌اش را تا یک دقیقه کوتاه کرد و حاضران هم به دلیل این کار او را تشویق کردند.

جواد اردکانی کارگردان «شورشیرین» در مراسم افتتاحیه اکران این فیلم حاضر نشد و اصغری در توضیح عدم حضور این کارگردان، گفت: آقای اردکانی سلام رساندند و گفتند، آنقدر بابت وضعیت اکران حالم بد است که نمی‌توانم به مراسم افتتاحیه بیایم.

علاوه بر سيد احمد ميرعلائي ـ مدير عامل بنياد سينمايي فارابي ـ و عوامل فيلم سينمايي شورشيرين، عليزاده ـ معاون توليد و پشتيباني فارابي ـ ،حسن نجاريان ـ قائم مقام فارابي ـ ، جاويد ـ معاونت شهرسازي شهرداري تهران و نماينده دكتر قاليباف ـ ،سامان سالور، رضا رويگري ،محمود پاك نيت،علي كشوري، حسن خوانساري و ... حضور داشتند.