رونمایی از شاهکار «ناصر تقوایی» که هیچ وقت ساخته نشد

فیلمنامه سه جلدی مجموعه «کوچک جنگلی» بعد از چهل سال به قلم ناصر تقوایی منتشر شده است؛ فیلمنامه‌ای که خود ناصر تقوایی قصد داشت براساس آن سریالی بسازد اما نهایتا به سرانجام نرسید و پروژه به بهروز افخمی سپرده شد.

فیلمنامه مجموعه «کوچک جنگلی» بهمن سال 1400 مجوز گرفته بود و اخیرا توسط نشر مس منتشر شده است.

این کتاب فیلمنامه‌ای است که ناصر تقوایی آن را برای تولید یک مجموعه پانزده قسمتی با نگاهی به داستان مردی از جنگل نوشته احمد احرار در سال‌های 59 و 60 نوشته بود اما به نتیجه نرسید. برخی گفته‌اند دقت نظر و وسواس تقوایی برای ساخت یک اثر ماندگار باعث شده پروسه ساخت سریال زمان‌بر شود و مدیران تلویزیون تصمیم گرفته‌اند تولید آن را به بهروز افخمی بسپارند.

پشت جلد این کتاب نوشته شده است :«نوشتن فیلمنامه سریال 15 قسمتی «کوچک جنگلی» بیش از یکسال وقت او را گرفت و پیش تولید آن بیش از دوسال زمان برد. اما ناصر تقوایی بعد از سه سال کوشش در سال 1361 از تولید و کارگردانی سریال حذف شد و این متن هرگز به تصویر نرسید.»

رونمایی از شاهکار «ناصر تقوایی» که هیچ وقت ساخته نشد

در تیتراژ سریال «کوچک جنگلی» نام ناصر تقوایی به عنوان فیلم‌نامه‌نویس اصلی آمده و بهروز افخمی بازنویسی نهایی آن را انجام داده است.

این کتاب درحال حاضر در کتاب‌فروش‌های سراسر ایران در دسترس است و امکان خرید آنلاین آن در سایت شخصی خود ناصر تقوایی وجود دارد.

پیش‌تر مجموعه‌داستان «تابستان همان‌سال» و فیلمنامه‌های «چای تلخ» و «کاغذ بی‌خط» توسط ناصر تقوایی منتشر شده بود.