اکران فیلم جدید اسکورسیزی در جشنواره کن

 برگزارکنندگان جشنواره کن تأیید کردند که فیلم جدید مارتین اسکورسیزی با بازی لئوناردو دی‌کاپریو  به نام « قاتلان ماه کامل » (Killers of the Flower Moon) برای اولین بار در جشنواره فیلم کن در تاریخ ۲۰ می ۲۰۲۳ (۳۰ اردیبهشت) اکران خواهد شد.

این اولین باری است که این فیلمساز باسابقه، فیلم جدیدی را از زمانی که در سال ۱۹۸۶ برای فیلم «پس از ساعت‌ها» (After Hours) برنده جایزه بهترین کارگردان شد، در جشنواره کن ارائه می‌کند.

اسکورسیزی در سال ۱۹۷۶ با فیلم «راننده تاکسی» (Taxi Driver) برنده جایزه نخل طلایی شد و در سال ۱۹۹۸ عضو هیئت داوران این جشنواره بود.

برگزارکنندگان در بیانیه‌ای اعلام کردند: جشنواره کن از استقبال از مارتین اسکورسیزی در ماه می‌ امسال در کروازت، برای بالا رفتن از پله‌های کاخ جشنواره بسیار خوشحال است.

گفتنی است که رابرت دنیرو، دیگر ستاره این فیلم است.

اکران فیلم جدید اسکورسیزی در جشنواره کن

«قاتلان ماه کامل» توسط شرکت اپل تهیه شده و موافقت کرده است که قبل از پخش در پلتفرم استریم خود، این فیلم را در ماه اکتبر در سینما‌های آمریکا اکران کند.

کن فقط به فیلم‌هایی اجازه رقابت در بخش نخل طلایی را می‌دهد که اکران سینمایی داشته باشند که همین مسئله باعث شده است تا نتفلیکس در این بخش، رقابتی نداشته باشد.

«قاتلان ماه کامل» داستان واقعی قتل‌های زنجیره‌ای یک قبیله بومی آمریکا در منطقه نفت‌خیز ایالات متحده در دهه ۱۹۲۰ را دنبال می‌کند.