برگزاری یک جشن رمضانی با حضور مداحان معروف در نمایشگاه قرآن

علی‌رغم استقبال هر ساله مردم از نمایشگاه قرآن، برنامه‌های امسال این رویداد فرهنگی متفاوت با سال‌های گذشته است و با استقبال چندین برابری روبرو شده است. نخستین جمعه فعالیت سی‌امین نمایشگاه قرآنِ، همزمان با ایام میلاد امام حسن مجتبی (ع) بود و این تقارن حضور هزاران نفری مردم تهران و حومه را در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم به دنبال داشت. غرفه‌ها نیز از حضور مثال زدنی مردم استقبال کرده و از هر بخش صدای سرودی کودکانه و روح‌بخش به گوش می‌رسید.

جشن رمضانی «نسل آرمان» نمایشگاه قرآن، ۱۸ فروردین‌ماه در نمایشگاه قرآن راه افتاد تا جمعیت هزاران نفری حاضر در نمایشگاه قرآن را به بخش نماز‌خانه و مقابل شبستان مصلی یکشاند. چیزی نگذشت که راه‌رو‌های نمایشگاه از هیاهوی جمعیت خالی و با صدای فریاد‌های شادی بچه‌ها و خانواده‌ها، نمازخانه پر شد.

در این مراسم ابتدا گروه سرود کودکان «احسان» و نونهالان «نجم‌الثاقب» سرود‌های خود را برای حضار خواندند و کودکان حاضر در جمع نیز با صدای کودکانه آن‌ها همراهی کردند. سپس ۳ تن از مداحان معروف کشور رضا هلالی، سجاد محمدی و محمد اسداللهی که اخیراً در زمینه کودک و نوجوان فعالیت‌های جذاب و اثربخشی داشته‌اند، در مراسم حاضر شده و شور و شوق تازه‌ای به فضای جشن بخشیدند.

برگزاری یک جشن رمضانی با حضور مداحان معروف در نمایشگاه قرآن

از ساعتی پیش از حضور این مداحان در نمازخانه نمایشگاه و بخش دهه هشتادی‌ها نماهنگ‌های شاد و کودکانه رضا هلالی پخش می‌شد و پس از ساعتی رضا هلالی، محمد اسداللهی و سجاد محمدی در جمع حاضر شده و نماهنگ‌های «بیعت» و «عزیزم حسین۱»، «عزیزم حسین۲»، «آقای عزیز» و «می‌خوانمت» را به همراه دو گروه سرود دوست‌داشتنی نجم‌الثاقب و احسان همخوانی کردند.

جمعیت اطراف سکو از کوچک تا بزرگ، همان طور که پرچم ایران را تکان می‌دادند و با چراغ‌قوه گوشی‌هایشان سالن را ستاره باران می‌کردند، با فریاد با آن‌ها همخوانی می‌کردند.