فروش ۴ و نیم میلیاردی سینمای ایران در روز نیم بها

سینماهای ایران در روز گذشته با فروش فیلم‌های سال جدید نزدیک به 150 هزار نفر مخاطب و 4 میلیارد تومان فروش داشتند. همینطور فیلم‌های سال گذشته توانستند 566 میلیون تومان فروش کنند و 20,958 نفر به سینما بیاورند.

جمع فروش کل فیلم‌های سینمای ایران در شب گذشته به عنوان شب فروش نیم‌بهای بلیت‌ها، 4 میلیارد و نیم فروش است و بیش از 170 هزار نفر به سینما بیاورند.

مانند هفته‌های گذشته "فسیل" ساخته کریم امینی 3 میلیارد تومان فروش داشته است. کل فروش این فیلم 63 میلیارد تومان است. این فیلم در حال نزدیک شدن به رکوردزنی "مطرب" به عنوان گران‌ترین فیلم سینمای ایران است.

اما "جنگ جهانی سوم" که از ابتدای هفته توانست فروش قابل قبولی را آغاز کند در جایگاه دوم ایستاد. این فیلم نیز در روز گذشته توانست 291 میلیون تومان فروش کند. جمع فروش این فیلم نیز 819 میلیون تومان است.

فروش ۴ و نیم میلیاردی سینمای ایران در روز نیم بها

اما "عروس خیابان فرشته" دیگر فیلم کمدی سینما "غریب" را پشت سر گذاشت و با 256 میلیون تومان در جایگاه سوم ایستاد. فروش کلی این فیلم نیز 4 میلیارد و 834 میلیون تومان است.

"غریب" با فاصله کمی از فیلم سوم، 227 میلیون تومان فروخته است. البته این فیلم در کل فروش خود فیلم دوم سینماهای ایران است و 6 و نیم میلیارد تومان فروش داشته است.

جمع کل فروش سینمای کشور با فیلم‌‌های جدید  757,064,567,500 ریال است.

امروز فیلم‌های اکران عید فطر نیز به جمع فیلم‌های دیگر می‌پیوندند و فیلم‌های "سه کام حبس"، "دسته دختران"، "بابا سیبیلو" و "آهنگ دو نفره" اکران می‌شوند.