ضرر بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری  روی دست دیزنی

سال گذشته،  انیمیشن  ( Lightyear) اکران شد و با واکنش‌های مثبتی همراه بود، اما نتوانست موفقیت دیگر آثار  پیکسار را بدست آورد و در واقع، عملکرد ضعیفی در  گیشه داشت؛ به طوری که اگرچه برای ساخت آن، بودجه‌ای حدود ۲۰۰ میلیون دلاری صرف شد، اما در  باکس آفیس جهانی، تنها ۲۲۶.۴ میلیون دلار فروش داشت و به همین دلیل، یک شکست نادر برای استودیو محسوب شد و بسیاری از کارشناسان هم، این موضوع برایشان سوال است که چه اتفاقی در این انیمیشن باعث شده است تا با شکست این چنینی روبرو شود؟ زیرا تازه‌ترین  اخبار تلویزیون و سینما حاکی از این هستند که این انیمیشن در فهرست زیان ده‌ترین  آثار تصویری سال ۲۰۲۲ قرار گرفته است.

اگرچه انیمیشن (Lightyear) باید جزء آثار موفق و پرفروش به حساب می‌آمد، اما در گزارش ددلاین بیان شده است که این انیمیشن حتی با کسب درآمد بیش از ۲۶۷ میلیون دلار در  بازار خانگی و  سالن سینما ، ضرر حدود ۱۰۶ میلیون دلاری به دیزنی وارد کرد. 

 گفته می‌شود هزینه‌ای که صرف تولید و تبلیغات این انیمیشن شده در مجموع ۳۷۳ میلیون دلار بوده است و این نشان می‌دهد (Lightyear)، از جمله  آثار ناموفق پیکسار به حساب می‌آید. 

ضرر بیش از ۱۰۰ میلیون دلاری  روی دست دیزنی

گفته می‌شود که بسیاری از افراد، برنگشتن آلن، علاقه نداشتن افراد کم سن و سال به تماشای انیمیشن‌هایی با مضامین علمی - تخیلی و سفر در زمان و همچنین، عادت کردن مخاطبان به تماشای آثار پیکسار در خانه را از جمله عواملی دانسته اند که احتمالاً در ناموفق عمل کردن (Lightyear) بی تأثیر نبوده اند.