مرد آهنی و بتمن در فیلم جدید آدام مک‌کی

پس از موفقیت «بالا را نگاه نکن» (Don't Look Up)، نتفلیکس و آدام مک‌کی دوباره با هم متحد می‌شوند تا فیلم جدید این کارگردان یعنی «قد متوسط، وزن متوسط» (Average Height, Average Build) ساخته شود.

در این فیلم، رابرت پتینسون، امی آدامز، رابرت داونی جونیور، فارست وایتیکر و دانیل ددوایلر به ایفای نقش پرداخته‌اند. مک‌کی که فیلمنامه را نوشته است، تحت عنوان صنایع Hyperobject خود به همراه کوین مسیک، کارگردانی و تهیه‌کنندگی این کار را بر عهده خواهند داشت.

همان‌طور که سریال «جانشینی» (Succession) ساخته مک‌کی و فیلم‌هایش «به بالا نگاه نکن» (Don’t Look Up) و «رکود بزرگ» (The Big Short)، داستان‌های سرگرم‌کننده‌ای را روایت می‌کنند که منعکس‌کننده آن چیزی است که در جهان می‌گذرد.

پتینسون نقش یک قاتل زنجیره‌ای را بازی می‌کند که از یک لابی‌گر (آدامز) دعوت می‌کند تا قوانینی را تغییر دهد که به او اجازه می‌دهد راحت‌تر، از قتل‌های خود فرار کند.

نقش داونی جونیور یک پلیس بازنشسته است که دست از این پرونده قتل برنمی‌دارد و قاتل سعی می‌کند که این پلیس، ردّی از او پیدا نکند. قاتل سریالی، خود را به یک سرشناس هدف تبدیل می‌کند، شخصیتی که آقای اسمیت به واشنگتن می‌رود و از انگیزه‌های واقعی خود محافظت می‌کند.

مک‌کی این پروژه را درست پس از اسکار آغاز کرد و بعد از این که وقت خود را صرف تصمیم‌گیری برای یافتن بهترین فیلم مناسب کرد، تصمیم گرفت به جایی برگردد که جدیدترین فیلم بلندش، «به بالا نگاه نکن» در آن اکران شد.

مرد آهنی و بتمن در فیلم جدید آدام مک‌کی

این فیلم پرستاره، با نزدیک به ۳۶۰ میلیون ساعت بازدید در ۲۸ روز اول پس از اکران، دومین فیلم محبوب نتفلیکس در سراسر جهان است و در ۹۲ کشور به رتبه یک رسید.

«به بالا نگاه نکن» چهار نامزدی جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم را دریافت کرد و برنده بهترین فیلمنامه اصلی در جوایز انجمن نویسندگان آمریکا شد.

مک‌کی به همراه چارلز رندالف فیلمنامه «قد متوسط، وزن متوسط» را نوشته‌اند. رندالف برنده جایزه اسکار، بفتا و انجمن نویسندگان آمریکا برای بهترین فیلمنامه اقتباسی برای «رکود بزرگ» شد.