حضور ۵۰۰ کتابفروشی‌ در نمایشگاه کتاب از طریق سامانه مجازی

محمد مهدی اسماعیلی روز چهارشنبه در حاشیه جلسه هیات دولت و در جمع خبرنگاران با تبریک روز معلم و کارگر و گرامیداشت یاد و خاطره شهید مطهری گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هفته آینده سی و چهارمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران را در محل مصلای تهران برپا می کند.

وی افزود: این نمایشگاه بزرگترین جشنواره فرهنگی نه تنها در ایران بلکه در منطقه است و پیش‌بینی حضور بین ۵ تا ۷ میلیون بازدیدکننده را در این نمایشگاه ۱۰ روزه را داریم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال اتفاقات خوبی در این نمایشگاه افتاده و با همکاری بخش‌های مختلف نظام یارانه‌ای خوبی برای خرید کتاب برای اقشار مختلف اعم از دانشجویان، اساتید، طلاب پیش بینی شده است تا چتر یارانه‌ای خرید کتاب افزایش یابد.

حضور ۵۰۰ کتابفروشی‌ در نمایشگاه کتاب از طریق سامانه مجازی

اسماعیلی عنوان کرد: در این دوره ۵۰۰ کتابفروشی‌ از طریق سامانه مجازی در نمایشگاه کتاب مشارکت دارند که این رویداد جدیدی به حساب می آید.

وی توضیح داد: گاه در بحث فروش کتاب این اتفاق در نمایشگاه می‌افتاد مبنی بر اینکه زنجیره کتاب شامل کتاب فروش‌ها در سطح شهر با برگزاری نمایشگاه دچار ضرر می شوند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطر نشان کرد که در این دوره از نمایشگاه بیش از سه هزار ناشر داخلی و خارجی و با حضور مهمان ویژه از تاجیکستان حضور دارند.