بازگشت ستاره هری پاتر به عرصه بازیگری از سال ۲۰۲۴

در اوایل دهه ۲۰۰۰بود که مخاطبان از قاب دوربین، اما واتسون را دیدند؛ زمانی که او در نقش هرمیون گرنجر در فیلم هری پاتر ظاهر شد و پس از آن، در فیلم‌های بیشتری از جمله (Beauty and the Beast) «دیو و دلبر» محصول شرکت والت دیزنی پیکچرز در سال ۲۰۱۷ به ایفای نقش پرداخت.

«زنان کوچک» (Little Women) ساخته گرتا گرویگ، از دیگر آثاری است که، اما واتسون در نقش مارگارت «مگ» مارچ بازی کرد و پس از آن، تصمیم گرفت برای مدتی از دنیای بازیگری دور شود و در حقیقت، استراحت کند.

این بازیگر در مصاحبه جدید خود با «فایننشال تایمز» از بازگشتش به عرصه بازیگری پس از چند سال خبر داد و درمورد دلیل دوری خود در این سال‌ها توضیحاتی داد و اعلام کرد که قرار است کار جدید خود را از اوایل سال ۲۰۲۴ شروع کند.

واتسون درمورد دلیل این که بازیگری را رها کرد، گفت: «فکر می‌کنم کمی حس می‌کردم در قفس حبس شده‌ام. مسئله‌ای که خیلی دشوار دیدم این بود که باید می‌رفتم و در فروش چیزی مشارکت می‌کردم که اختیار زیادی رویش نداشتم. این که نقش اول یک فیلم را بازی کنی و به همه ژورنالیست‌ها پاسخ دهی که «این فیلم با نگاه تو چه سنخیتی دارد؟»

بازگشت ستاره هری پاتر به عرصه بازیگری از سال ۲۰۲۴

او افزود: بسیار سخت است که سخنگوی آثاری باشید که در فرایند خلق و ساخت آن‌ها مشارکت نداشته‌اید. به نوعی، مرا مسئول می‌دانستند که برایم بسیار عذاب‌آور شد، چون صدایی نداشتم و نباید چیزی می‌گفتم.

اما واتسون گفت: همیشه به من می‌گفتند که باید به کارگردانی و تهیه‌کنندگی بپردازم حتی زمانی که در «هری پاتر» بازی می‌کردم و به همین دلیل، نگران بودم که به جای مسائل خلاقانه، فقط به جنبه‌های فنی بپردازم و نتوانم چیزی که فکر می‌کنم و احتمالاً در آن مهارت دارم را ارائه دهم.»

اِما شارلوت دوئر واتسون (Emma Charlotte Duerre Watson) در سال ۱۹۹۰ در پاریس بدنیا آمد و سنی نداشت که وارد عرصه بازیگری شد و در نقش هرمیون گرنجر به ایفای نقش پرداخت و نه تنها در عرصه بازیگری بلکه به عنوان کنشگر در حوزه زنان فعالیت کرد و توانست نام خود را در فهرست ۱۰۰فرد دارای بیشترین تأثیر در جهان در مجله تایم در سال ۲۰۱۵ ثبت کند. 

اما واتسون در کارنامه بازیگری خود توانسته است افتخارات متعددی را کسب کند و نامزد و برنده جوایز مختلفی شود.