محمدحسین لطیفی: به پول تلویزیون نیازی ندارم!

لطیفی در این باره توضیح داده: ««موسی» به من پیشنهاد شد و نپذیرفتم. گفتم من آدم شش، هفت سال کار برای یک سریال نیستم. اصلاً بلد نیستم این کار را و این مرض را دارم که کارم سریع جمع شود. کل سریال ۲۴ قسمتی «سنجرخان» را در ۱۱ ماه کاری گرفتم و باقی زمانی که برای این سریال سپری شد، صرف دویدن دنبال پول کردیم! فکر نکنید برای ساخت این سریال ۲ سال و نیم وقت گذاشته‌ام. به همین دلیل نمی‌توانم کارهای بزرگ انجام دهم، مگر سوژه‌های خاص.»

 

او گفته که انگیزه‌ای برای کار با تلویزیون ندارد مگر اینکه با پیشنهاد ساخت سریالی درباره «خرمشهر» موافقت کنند. او گفته: «تلویزیون دیگر نمی‌تواند به من محمدحسین لطیفی بگوید چه بسازم، بلکه این من هستم که باید به تلویزیون بگویم چه بسازد. این انگیزه هم امروز در من کشته شده است که بخواهم پیشنهادی برای تلویزیون داشته باشم. پیش‌تر هم این موضوع را گفته‌ام که تنها یک کار ممکن است من را برای همکاری با تلویزیون وسوسه کند و آن هم همان سریال ۴۰ قسمتی درباره خرمشهر است. آن کار من را وسوسه می‌کند و فکر نمی‌کنم غیر از آن کاری باشد که به واسطه آن برای همکاری با تلویزیون وسوسه شوم.»

این کارگردان معتقد است اولویت‌ها و ایده‌آل‌های تلویزیون تغییر کرده و حتی با وجود پول فراوان هم به همکاری با این رسانه فکر نمی‌کند: «حتی اگر تلویزیون بگوید پول کلانی برای کاری به من می‌دهد، می‌گویم می‌خواهم چه کار؟ البته که پول چیز خوبی است اما من دیگر پول می‌خواهم چه کار؟ ایده‌آل‌های امروز تلویزیون مشخص است، امروز تلویزیون اساساً عاری از ایده‌های تازه و ناب شده است.»

به پول تلویزیون نیازی ندارم!

او درباره راکد ماندن پروژه «خواجه نصیر» هم گفته: «زمانی قرار بود من سریال «خواجه‌نصیر» را برای تلویزیون بسازم اما امروز چه کسی می‌خواهد پول چنین سریالی را برای تلویزیون بپردازد!؟ همین امروز در تأمین بودجه سریال میرباقری، تلویزیون مانده است! یک سریال «موسی» هم روی دستش مانده است.»

 فیلم غریب به کارگردانی محمد حسین لطیفی نوروز امسال روی پرده سینماها رفت و توانست بیش از 9 میلیارد تومان فروش کند، این فیلم به تزگی وارد چرخه اکران آنلاین شده است.