جشن «خانه سینما» امسال متفاوت برگزار می شود

 محمد مهدی عسگر پور ریس هیات مدیره خانه سینما ، در نشست خبری مدیر عامل این خانه درباره برگزاری بیست و دومین دوره جشن خانه سینما گفت :«ما جزو کشورهایی هستیم که نمی‌توانیم هر سال هر جشنی را با یک قاعده برپا کنیم، چون مناسبات کشور ما متفاوت است. به هر حال امسال باید این رویداد را برگزار کنیم اما ممکن است قالب آن متفاوت باشد اما به هر حال مراسمی را خواهیم داشت و آن اواخر شهریور خواهد بود.»

آخرین دوره جشن خانه سینما هشتم شهریور ماه سال 1398 درمرکز همایش‌های بین المللی برج میلاد برگزار شد. برپایی دوره بیست‌ودوم در سال ۱۳۹۹ به دلیل پاندمی و با وجود تلاش‌های انجمن عالی هنرها و فنون سینمایی ایران برای حذف نشدن این رویداد از تقویم سینمایی آن سال، حتی در حد داوری و معرفی آثار برتر هم به سرانجام نرسید.در سال ۱۴۰۰ قرار براین بود که جشن سینمای ایران به شکلی متفاوت برگزار شود چون نه تنها ادامه‌ی شیوع کرونا، امکان برگزاری هر مراسمی را سخت کرده بود بلکه اعلام شد شرایط موجود جامعه مناسب «جشن» نیست؛ از همین رو دوره بیست و دوم در سال 1400 هم برگزار نشد.

جشن خانه سینما

در سال 1401 تصمیم بر این بود که دوره بیست ودوم برگزار شود، اما ملتهب شدن شرایط جامعه از اواخر شهریور عملا امکان برگزاری این مراسم را ناممکن کرد.

 در بیست و یکمین جشن خانه سینما فیلم «سرخپوست» تندیس بهترین فیلم، سعید روستایی برای ساخت فیلم «متری شش و نیم» تندیس بهترین کارگردانی را از آن خود کردند. در این دوره نوید محمد زاده برای فیلم «سرخپوست» و سارا بهرامی برای فیلم «دارکوب» به ترتیب تندیس بهترین بازیگر مرد و زن را به دست آوردند.