قسمت ویژه مسابقه آوای جادویی

درحالی‌که روز پنجشنبه 18 خردادماه، مخاطبان مسابقه استعدادیابی «آوای جادویی» منتظر انتشار قسمت جدید این مسابقه توسط پلتفرم فیلم‌نت بودند، ویژه‌برنامه‌ای با عنوان «صدای داوران» توسط فیلم‌نت منتشر شد. این ویژه‌برنامه تفاوت‌هایی با روال معمول مسابقه «آوای جادویی» داشت که در ادامه به آنها اشاره می‌کنیم.حضور سامان احتشامی، نوازنده و آهنگساز اولین غافلگیری «صدای داوران» را رقم زد.

حضور احتشامی و قطعاتی که روی صحنه اجرا کرد حال‌وهوای متفاوتی به قسمت ویژه مسابقه «آوای جادویی» داد.غافلگیری دوم به حضور یکی از شاگردان احتشامی به نام پارمیدا توکلی روی صحنه و اجرای دونفره و احتشامی برمی‌گشت. اجرای استاد و شاگرد با تشویق تماشاگران مواجه شد اما آن‌چه جذابیت این صحنه را افزایش داد، قول غافلگیرکننده‌ای بود که رضا صادقی به پارمیدا توکلی داد؛ اتفاقی که در ویژه‌برنامه «صدای داوران» از مسابقه «آوای جادویی» رخ داد و البته اتفاقی که به‌نظر می‌رسد در آینده‌ای نه‌چندان دور در راه است، می‌تواند نقطه شروع ورود یک نوازنده پیانو به عرصه موسیقی کشور باشد.

قسمت ویژه مسابقه آوای جادویی

اما پس از اجرای دونفره احتشامی و یکی از شاگردانش، نوبت به غافلگیرشدن داوران مسابقه رسید! احتمالا ضرب‌المثل «خیاط در کوزه افتاد» به گوش همه ما رسیده است. کاری که علی اوجی با داوران «آوای جادویی» انجام داد مصداق همین ضرب‌المثل بود! این‌بار داوران بودند که به‌شکلی غیرمنتظره دعوت به اجرا شدند و بدون آمادگی قبلی باید هنر خود را به رخ دیگران می‌کشیدند.

نتیجه درخواست علی اوجی، اجرای چهار قطعه با پیانونوازی سامان احتشامی و با صدای محمد اصفهانی، رضا یزدانی، محمد معتمدی و رضا صادقی بود که عملا یک کنسرت بدون برنامه قبلی را برای تماشاگران رقم زد.

قطعات اجراشده در این بخش از یک‌طرف یادی از گذشته را زنده می‌کرد، از سوی دیگر باز هم با شوخی‌های رضا صادقی با رضا یزدانی مواجه بودیم و البته صادقی با تقدیم اجرایش از آهنگ زندگی به روح زنده‌یاد علی انصاریان، کاری کرد که علی اوجی روی صحنه نتواند جلوی اشک‌هایش را بگیرد.با این اوصاف تماشای قسمت ویژه «آوای جادویی» را می‌توان به آن دسته از طرفداران موسیقی که برنامه «آوای جادویی» را دنبال نکرده‌اند هم توصیه کرد.مسابقه استعدادیابی موسیقی «آوای جادویی» پنجشنبه هر هفته ساعت 8 صبح در پلتفرم فیلم‌نت منتشر می‌شود.