ویژه برنامه‌های هفته «امامت و ولایت» از رادیو

برنامه « عید تا عید » با محوریت غدیر و با حضور حجت الاسلام محسن زاده مروری بر واقعه غدیر و درس‌های آموزنده این واقعه تاریخی، از چهارشنبه ۷ تیر ماه، ساعت ۲۲ از رادیو ایران پخش می‌شود.

بازتاب جشن مهمانی ده کیلومتری غدیر از رادیو تهران

ویژه برنامه «تا انتهای هدایت» به مناسبت گرامیداشت عید غدیر خم و پوشش جشن مهمانی ده کیلومتری غدیر روی موج اف. ام ردیف ۹۴ مگاهرتز می‌رود. 

شبکه رادیویی تهران همچون سال‌های گذشته در روز عید غدیر خم به همت چهار گروه برنامه ساز شبکه؛ گروه فرهنگ، جامعه و سلامت، گروه دانش و اقتصاد، گروه ورزش و تفریحات و گروه تاریخ و معارف از آغاز صبح تا پایان شب با تدارک ویژه برنامه «تا انتهای هدایت» روی آنتن می‌رود.

گروه تاریخ و معارف با محوریت انعکاس جشن مهمانی ده کیلومتری غدیر که از میدان امام حسین (ع) تا میدان آزادی است، را از ساعت ۱۴ تا ۲۰ تقدیم مخاطبان خواهد کرد. گزارشگر مستقر در مسیر با شهروندانی که در این مراسم حضور دارند، گفتگو می‌کنند و آن‌ها از حال و هوای این جشن می‌گویند. ارتباط تلفنی زنده با مسئولان ستاد مردمی مراسم و مسئولان شهرداری در طول برگزاری جشن گرفته خواهد شد.

«من غدیری ام» در رادیو معارف 

همزمان با فرا رسیدن ماه ذی‌الحجه و بزرگداشت واقعه عظیم غدیر خم و شناخت مقام و منزلت امیرمؤمنان امام علی (ع) ویژه‌برنامه «من غدیری‌ام» مهمان مخاطبان این رسانه دینی می‌شود.

این برنامه که از سه شنبه ۳۰ خرداد هر روز ساعت ۱۱:۱۰ به روی آنتن می‌رود به تبیین اثبات امامت و ولایت و بیان فضایل امام علی علیه السلام می‌پردازد. برنامه من غدیری ام با حضور کارشناسان و خطیبانی همچون آیت الله نجم الدین طبسی وحجج اسلام نظری منفرد، میرباقری، فرحزاد، رفیعی، حسینی قمی و ... تقدیم شنوندگان رادیو معارف خواهد شد.

رادیو قرآن با «طعم آفتاب»» طعم آفتاب» با موضوع سبک زندگی بر اساس آیات قرآن کریم از شنبه تا پنجشنبه، ساعت ۱۰ تا ۱۱ صبح شنیده می‌شود.

دست افشانی عید تا عید رادیو صبا

«دست افشان» ویژه برنامه‌ای شاد و مفرح که به مناسبت گرامیداشت شب‌های عید، از قربان تا غدیر تدارک دیده شده است، این برنامه با شعار از عید قربان تا غدیر، قدسیان در عرش دست افشانی کنند در ایام دهه امامت و ولایت تقدیم شنوندگان می‌شود.

این برنامه یک مجله‌ای ترکیبی نمایشی است که به بهانه‌های شادی در زندگی می‌پردازد. «دوستی، خانواده، وجدان آسوده و برادری» از موضوع‌های این برنامه است که هر شب در بخش‌های مختلف به یک موضوع پرداخته می‌شود. «دست افشان» از عید قربان تا غدیر هر شب ساعت ۲۰ تقدیم شنوندگان می‌شود.

رادیو پیام با «پیام غدیر»

ویژه برنامه «پیام غدیر» با موضوع اهمیت امامت و ولایت در بیان بزرگان در ساعات پخش شناور به مدت دو دقیقه، از این شبکه رادیویی شنیده می‌شود.

ویژه برنامه‌های هفته «امامت و ولایت» از رادیو

رادیو نمایش و جایگاه ائمه در جامعه اسلامی

ویژه برنامه «تجلی ولایت» ساعت ۸:۳۰ روز جمعه ۱۶ تیر به گویندگی مهرناز شعبانی، فرزام رنجبر با سرفصل‌های شاد و مفرح ضمن پرداختن به موضوع امامت به جایگاه ائمه در جامعه اسلامی پس از پیامبر اکرم (ص) می‌پردازد.

ایرانصدا و کتاب گویای «ولایت، ولی الله»

کتاب گویای «ولایت، ولی الله» با موضوع فلسفه‌ی ولایت و انواع آن در قرآن و احادیث به نویسندگی شفیعی سروستانی، تهیه کنندگی احمد خدابنده سلطانی و راوی حسن سلطانی در ایرانصدا بارگذاری شده است.

«عیدانه» رادیو ورزش 

ویژه برنامه‌های روز جمعه (عید غدیر) ساعت ۱۰ با عنوان «عیدانه» ساعت ۱۶ با عنوان «عیدانه پخش می‌شود.

رادیو فرهنگ در دهه ولایت 

برنامه «خطابه دریا» از ۱۳ تا ۱۶ تیر از ساعت ۱۴ به خوانش و روایت خطبه پیامبر (ص) در عید غدیر خم خواهد پرداخت. مجله زنده رادیویی «هفت کوچه» در روز‌های ۱۵ و۱۶ تیرماه با موضوع "جلوه‌های آیینی عید غدیر در فرهنگ مردم ایران"، برنامه زنده با موضوع "عید غدیر در فرهنگ نواحی مردم ایران" ساعت ۹صبح پخش می‌شود.

ویژه برنامه زنده «صبح به وقت فرهنگ» ساعت ۶:۳۰صبح به موضوعات فرهنگ غدیر و سبک زندگی، آیین‌ها و مناسک عید غدیر، ولایت محوری و وحدت اسلامی اختصاص دارد.

همچنین مجله رادیویی زنده «سرزمین من» از ساعت ۱۳، به "اهمیت و جایگاه ولایت؛ از، ولی تا علی (ع) روز شمار دهه امامت و ولایت" می‌پردازد. در برنامه «قرار آدینه» به تهیه کنندگی محمدرضا حاج حیدری جمعه ۱۶ تیر از ساعت ۱۱:۳۰ به موضوع "ولایت مداری در نماز، نقش اعتقادات در قبولی عبادات، ولایتمداری شرط قبولی نماز" می‌پردازند.

«جوانه ها» در ۱۴ تیر با محوریت"آموزه‌های اخلاقی عید غدیر برای بچه‌ها و تبیین واقعه غدیر برای نوجوانان"از ساعت ۱۲:۳۰ پخش خواهد شد.

در عید بزرگ غدیر سه ویژه برنامه «دریا در غدیر»، «بر بلندای غدیر» و «خطابه دریا» از رادیو فرهنگ پخش می‌شود. در فواصل مختلف برنامه‌ها گزارشگران شبکه جشن بزرگ ولایت و راهپیمایی عید غدیر را اطلاع رسانی خواهند کرد.