پریناز ایزدیار و محسن تنابنده بهترین بازیگران سال شدند

رئیس مراسم بین‌المللی آکادمی افسانه زندگی در آیین پایانی ششمین دور برگزاری این رویداد مستقل سینمای ایران که در سالن موج نو آکادمی افسانه زندگی برگزار شد، گفت: امروز فرصتی دوباره دست داد که هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را در دور ششم از بین تولیدات یکساله (۱۴۰۰ تا ۱۴۰۱) پس از یکسال کار کارشناسی و بررسی آثار در شورای آکادمی افسانه زندگی انتخاب و معرفی کنیم.

سجاد اصغری هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران شامل جنگ جهانی سوم کاری از هومن سیدی، نگهبان شب ساخته رضا میرکریمی، بدون قرار قبلی به کارگردانی بهروز شعیبی، درب کاری از سیدهادی محقق، تصور کاری از علی بهراد، بی‌رویا اثری از آرین وزیردفتری و ملاقات خصوصی کاری از امید شمس را معرفی کرد.

در ادامه نوبت به معرفی بهترین بازیگر و بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران شد که محسن تنابنده برای بازی در فیلم جنگ جهانی سوم و پریناز ایزدیار برای بازی در فیلم ملاقات خصوصی به‌عنوان بهترین بازیگران و محمد حدادی به‌عنوان بهترین فیلمبردار سال سینمای ایران برای فیلمبرداری فیلم بدون قرار قبلی معرفی شدند.

در دور پیشین امیر جدیدی برای بازی در فیلم قهرمان، الناز شاکردوست برای بازی در فیلم ابلق و محمد رسولی برای فیلمبرداری فیلم زالاوا بعنوان بهترین بازیگران و بهترین فیلمبردار سال انتخاب شده بودند.

اصغری در بخش چهره ماندگار به یاد عباس کیارستمی گفت: این دور برای ارج نهادن به جایگاه زن در سینمای ایران و جهان تندیس آکادمی افسانه زندگی به یاد عباس کیارستمی به‌صورت نمادین به ژولیت بینوش بازیگر فرانسوی فیلم کپی برابر با اصل تقدیم می‌شود.

همچنین، لوح تقدیر ششمین دوره مراسم آکادمی افسانه زندگی به رسول صدرعاملی و خسرو معصومی کارگردان‌های مطرح سینمای ایران اهدا شد.

پریناز ایزدیار و محسن تنابنده بهترین بازیگران سال شدند

همچنین در بخش معرفی هفت فیلم کوتاه سال سینمای ایران، داریوش بابائیان تهیه کننده و پخش‌کننده سینما به‌عنوان دبیر بخش معرفی هفت فیلم کوتاه مراسم بین‌المللی آکادمی افسانه زندگی آثار این دوره را معرفی کرد:

نوشابه مشکی (محمد پایدار)، آرام (روح الله فخرو)، کرم ابریشم (امیر هنرمند)، تشک (آرش حسن‌پور)، جای خالی (نسیم اسدپور)، اتاق آقای ونذ (احسان میرزایی) و پویانمایی زمین بازی (سمانه اسدی)

امیر خانزاده مدیر روابط عمومی ششمین دوره بین‌المللی آکادمی افسانه زندگی هم گفت: در این دوره سعی کردیم با نگاه به تمام جوامع کار، هفت فیلم مطرح سال سینمای ایران را معرفی کنیم و جا دارد از تمامی رسانه‌ها که از دور نخست تا کنون ما را حمایت و یاری کردند و همچنین از تمامی نهاد‌ها و کسانی که ما را برای برگزاری دور ششم بخش بین‌الملل و سینمای ایران همراهی کردند تشکر کنم.

پیشتر، در جبهه غرب خبری نیست به کارگردانی ادوارد برگر از آلمان به‌عنوان بهترین فیلم خارجی زبان بخش بین‌الملل آکادمی افسانه زندگی در دور ششم انتخاب و معرفی شده بود.