فیلمی درباره زندگی همسنگر شهید حسن باقری

 مهدی صاحبی نویسنده و کارگردان سینما که قرار بود فیلم سینمایی «سیروان» را بسازد، از تغییر مجوز ساخت این فیلم سینمایی به‌منظور تبدیل آن به فیلم زندگی شهید مجید بقایی فرمانده قرارگاه کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی خبر داد. 

او افزود: با توجه به اینکه موضوع فیلم سینمایی «سیروان» به گروهک تروریستی داعش اختصاص داشت و به طور همزمان، چند کار دیگر نیز با محوریت این گروهک تروریستی درحال تولید است، دیگر ضرورتی نداشت که به این موضوع بپردازیم. از این‌رو تصمیم گرفتیم موضوع فیلم‌مان را عوض کنیم. 

صاحبی بیان کرد: اکنون پیش‌تولید فیلم  شهید بقایی را در خوزستان پشت سر می‌گذاریم که نام موقت آن، «قهرمان جندی‌شاپور» است. برای صدور پروانه ساخت، اقدامات لازم را انجام داده‌ایم و با توجه به اینکه هنوز پروانه ساخت به دستمان نرسیده است، عوامل فیلم مشخص نشده‌اند و در حال حاضر، مشغول پیشبرد امور مقدماتی تولید هستیم. 

این کارگردان درباره لوکیشن‌های فیلم سینمایی «قهرمان جندی شاپور» گفت: بخش عمده کار در خوزستان فیلمبرداری خواهد شد اما این احتمال وجود دارد که بخشی از لوکیشن‌های داخلی‌مان در تهران باشد. 

فیلمی درباره زندگی همسنگر شهید حسن باقری

او درباره سرمایه‌گذاران این فیلم سینمایی گفت: بنیاد سینمایی فارابی موقتا تامین بخشی از سرمایه فیلم را پذیرفته است؛ اگرچه هنوز لیست فیلم‌های مورد حمایت فارابی در سال 1402 به صورت قطعی اعلام نشده و امیدواریم در نهایت، فیلم‌مان مورد حمایت بنیاد قرار گیرد. 

این فیلمساز در پاسخ به این پرسش که آیا برای نقش شهید بقایی از بازیگر چهره استفاده خواهد کرد یا خیر، گفت: تصمیم‌مان بر این است که برای نقش شهید بقایی از چهره‌ای سینمایی و سرشناس استفاده کنیم. 

صاحبی در پاسخ به این پرسش که آیا «قهرمان جندی‌شاپور» برای حضور در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر مهیا خواهد شد یا خیر، گفت: همه تلاشمان را می‌کنیم که فیلم را به جشنواره فیلم فجر امسال برسانیم.

 ابوذر پورمحمدی تهیه‌کنندگی سومین فیلم بلند مهدی صاحبی را برعهده خواهد داشت. 

گفتنی است که سردار سرلشکر شهید مجید بقایی، فرمانده قرارگاه کربلای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بود که پس از عملیات رمضان به عنوان معاون شهید حسن باقری در فرماندهی قرارگاه کربلا منصوب شد. این شهید والامقام در نهم بهمن ماه سال 1361 هنگامی که در منطقه فکه مشغول شناسایی منطقه دشمن و آماده‌سازی عملیات والفجر مقدماتی بود در سنگر دیده‌بان مورد اصابت گلوله خمپاره قرار گرفت و همراه با سردار شهید حسن باقری(غلامحسین افشردی)، سردار شهید توکل قلاوند، شهید مجتبی مومنیان و شهید محمدتقی رضوانی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.