تحول در شبکه کودک با افزایش برنامه‌های جدید

مدیر شبکه کودک اعلام کرد: برنامه‌های شبکه کودک از ۸ ساعت محتوای جدید در ابتدای تابستان امسال به بیش از ۱۳ ساعت برنامه جدید در روز افزایش یافته و چرخه تکرار از کانال‌های نهال و پویا حذف شده است.

مدیر شبکه کودک با اعلام تحول در جدول پخش این شبکه تاکید کرد: برنامه‌های شبکه کودک از ۸ ساعت محتوای جدید در ابتدای تابستان امسال به بیش از ۱۳ ساعت برنامه جدید در روز تغییر کرده و تکرار از کانال‌های نهال و پویا حذف شده است.

محمدصادق باطنی با اشاره به تغییر و تحول در برنامه‌های شبکه کودک درباره عملکرد این شبکه طی سال گذشته گفت: این شبکه در سال ۱۴۰۱، هفده فصل برنامه تولید کرده است که بسیاری از آن‌ها توانسته اند جریان سازی کند.

تحول در شبکه کودک با افزایش برنامه‌های جدید

وی با اشاره به برنامه‌هایی همچون «سر سفره خدا» ویژه برنامه رمضانی با ۴۷ درصد مخاطب، «عروسک خونه» با ۱۹.۸ میلیون رای مخاطب، «جشن فرشته‌ها»، « ماجرا‌های نوید » گفت: بسیاری از برنامه‌ها نیز بین ۳۰ تا ۴۵ درصد در زمره پرمخاطب‌ترین برنامه‌های کودک قرار گرفتند که به عنوان نمونه می‌توان به برنامه «شگفت‌انگیزان ۲»، «ببین و بدون»، «برپا»، « بزن بریم »، «هدهد سفید»، «یه‌خونه یه آشپزخونه»، « مهدپویا ۳» و «خونه‌آب‌نباتی ۲» اشاره کرد.

باطنی ادامه داد: یکی از اقدامات مهم شبکه، تامین بیش از ۱۷ هزار دقیقه پویانمایی (انیمیشن) شامل ۵۱ مجموعه و ۱۹ فیلم سینمایی بود که از آنتن پخش شد که با تولید و تهیه پویانمایی‌های تامینی جدید؛ ۵۰ میان برنامه پخش شده که شامل نماهنگ و انیمیشن بود از آنتن پخش کنار گذاشته شد و بالغ بر ۳۰۰ انیمیشن و نماهنگ جدید جایگزین شدند که طبیعتا موجب تنوع در پخش برنامه‌های شبکه کودک می‌شود.

وی افزود: طی یکسال گذشته ۶ پویش مهم هم در شبکه راه اندازی شد که می‌توان به پویش هشتک آرتین_کنارتیم و دریافت ۹۰ هزار نقاشی، هشتک ایران_عزیز و دریافت ۱۰ هزار عکس، هشتک قصه–ما و دریافت ۳۵۰۰ فیلم و عکس، هشتک هواتودارم و دریافت ۲۰۰۰ فیلم، هشتک جشن_فرشته‌ها و دریافت ۳۰۰۰ فیلم و عکس و هشتک صرفه‌جویی گاز و دریافت ۱۰۰۰ فیلم اشاره کرد.

برگزاری پویش‌های «خواهر برادری» و «هواتو دارم» هم از دیگر پویش‌های موفقی بود که شبکه کودک آن را اجرا کرد.

جشن‌های بزرگ «ایران آینده ۱ و ۲» و جشن «ایران عزیز ۱» و جشن «روزه اولی‌ها» هم برگزار و از شبکه برای مخاطبان پخش شد.

مدیر شبکه کودک تاکید کرد: نخستین بار در شبکه کودک برای شب یلدا، سال تحویل و ۲۲ بهمن ویژه برنامه‌هایی خاص این مناسبت‌ها تولید شد و شبکه کودک جشن ۱۰ کیلومتری غدیر را نیز به شایستگی پوشش داد و در زمان برگزاری یک پایگاه (استیج) هم برای اجرای برنامه در اختیار داشت.

باطنی گفت: شبکه کودک همچنین با حمایت از تولیدات فرهنگی کودکان، در فروش فیلم‌های سینمایی «پسر دلفینی» با رقم ۲۴ میلیارد و «لوپتو» با فروش ۲۱ میلیارد تاثیرگذار بود و در همن راستا بیش از ۲ میلیون جلد کتاب هم در نتیجه پویش‌های کتاب این شبکه فروخته شد.

وی با اعلام تحول در جدول پخش شبکه کودک خاطرنشان کرد: برنامه‌های شبکه کودک از ۸ ساعت محتوای جدید، در ابتدای تابستان به ۱۳.۵ ساعت برنامه جدید در روز تغییر کرد و تکرار از کانال‌های نهال و پویا حذف شد.

همچنین پخش برنامه‌ها، نمایش‌های عروسکی و پویانمایی از مراکز استان‌ها هم در دستور کار شبکه قرار گرفت و در طی ۸ ماه یعنی از ابتدای دی ماه پارسال تاکنون، حدود ۱۵ عنوان انیمیشن و نمایش عروسکی از این شبکه پخش شد.

باطنی با اشاره به چشم انداز شبکه کودک خاطرنشان کرد: ایده‌ها و طرح‌های فراوانی در دست اقدام داریم و امیدواریم شبکه کودک بتواند به عنوان یک قله اثرگذار تربیتی برای مخاطبان خود هر روز با ایده‌های نو و خلاقانه در کنار کودکان و خانواده‌های آنان باشد.