اولین دوره جشنواره ایرانی فرزند من +جزئیات

مهدی یوسفوندی مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم و دبیر جشنواره در  نشست خبری «اولین دوره جشنواره ایرانی فرزند من»  گفت: «فرزند من» جدیدترین ایده خانه خلاق تم است. رسالت اصلی ما تجاری‌سازی محتوای ایرانی است، ما در ایران هیچگاه «مرچن دایز» یا همان چرخه فروش محصول را به صورت کامل برای کودکان نداشتیم. شناسایی این چرخه را یک رسالت می‌دانیم و سه سال است که خروجی‌هایی دراین عرصه داشتیم. جدیدترین خروجی جشنواره فررند من است.

وی ادامه داد: تصمیم داریم تمام اکوسیستم محصولات و خدمات کودک و نوجوان را زیر یک سقف جمع کنیم. امسال یک میلیون کالای ایرانی با محتوای بومی مخصوص صفر تا هجده سال را در دوازده دسته کالایی جمع آوری کرده‌ایم. این نمایشگاه شامل نوشت افزار، اسباب بازی، کتاب و‌کوله و کالا‌های آموزشی، اتاق کودک، مواد غذایی و ورزشی و بهداشتی و ... است.

مدیرعامل خانه خلاق و نوآوری تِم بیان کرد: جمع کردن این حجم از کالا در عرصه کودک و‌نوجوان همیشه برای ما آرزو بود، اما هزینه ارزان و رسیدن آن به دست خانواده‌ها خیلی مهم است. همه این کالا‌ها بیست درصد و بخشی از آن‌ها تا پنجاه درصد تخفیف دارد، چون اغلب تولیدکنند‌ها همکاری لازم را داشتند امیدوارم خانواد‌ها با مبالغ پایین محصولات مورد نیازشان را تامین کنند.

اولین دوره جشنواره ایرانی فرزند من +جزئیات

یوسفوندی عنوان کرد: هدف دیگر جشنواره، توجه به محتوای سالم برای کودکان است، ما از آبان ماه سال گذشته شروع به شناسایی محصولات و شرکت‌ها کردیم و الان محصولاتی در نمایشگاه عرضه می‌کنیم که محتوایی سالم و‌کیفیت کامل را دارند، البته این‌ها همه محصولات نیست، چون فضایش را نداشتیم حدود ششصد برند و یک میلیون برند کالا را جمع کردیم.

یوسفوندی توضیح داد: اتفاق خوب دیگر این است که برای موسسات خیریه که خدمات کودک و‌نوجوان می‌دهند این امکان فراهم شده تا جامعه هدفشان در مناطق محروم و‌کم برخوردار را تامین کنند، تفاهمنامه‌هایی در این زمینه داشتیم تا خیریه‌ها بتوانند اقدام کنند. بهرحال در حال حاضر بخاطر تورم و حتی کمبود درامد خانواد‌ها تامین کالای باکیفیت در عرصه کودک و نوجوان کم شده و دیگر تامین ان لاکچری شده، اما رسالت اجتماعی و فرهنگی جشنواره فرهنگ من است که کمک به مردم داشته باشند.

وی افزود: جشنواره در مصلی امام خمینی از سی و یکم مرداد تا دهم شهریور عصرگاه ۱۶ عصر تا ۱۰ شب بخاطر گرما و مصرف برق برگزار می‌شود. فضای سه هزار متر مربعی زیر بار جشنواره رفته و سه هزار قفسه جانمایی شده که این محصولات را به ترتیب دسته کالایی قرار دادند تقریبا برای هر دسته کالایی ده کارشناس در نمایشگاه هستند که اطلاعات کامل را به خانواد‌ها اطلاعات بدهند و نیت فروش هدفمند است.

یوسفوندی در ادامه گفت: پیش‌بینی ما این است که تعداد مراجعه کنندگان «فرزند من» بیشتر از نمایشگاه سلام می‌شود که همزمان برگزار می‌شود ما در اینده هدفمان این است که نیمه دوم شهریور را به جشنواره اختصاص دهیم.