ایران کشوری بزرگ با مردمانی فهیم و هنردوست و هنرپرور است

سفیر بولیوی با اشاره به ظرفیت های باالقوه در حوزه تعاملات فرهنگی بین ایران و بولیوی، اظهار داشت: ایران کشوری بزرگ با مردمانی فهیم و هنردوست و هنرپرور است که ظرفیت های فراوانی در جوزه تعملات جهانی را داراست.

وی ادامه داد: اشتراکات زیادی در همه عرصه ها به ویژه در حوزه صنایع فرهنگی بین ایران و بولیوی وجود دارد که این ظرفیت های موجود باید با برنامه های مدون ساماندهی و در مسیر تحکیم روابط بین دو کشور به کار گرفته شود.

همچنین حسین کاردار آفریقای جنوبی در ایران در بازدید از نمایشگاه صنایع فرهنگی که در محل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در حال برگزاریست با ارزیابی مثبت از برپایی این نمایشگاه گفت: در این نمایشگاه فرهنگی محصولات زیبا و متنوعی در معرض دید قرار گرفت که قابلیت عرضه در سطح جهانی را دارد.

اسماعیل جانعلی پور مدیر کل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر جایزه فیروزه گفت:عنوان نمایشگاه ،نمایشگاه صنایع فرهنگی ایران است بلکه محتوای آن بخشی از صنایع فرهنگی و برگزیدگان و منتخبین جشنواره فیروزه در ادوار گذشته است.

دراین نمایشگاه کالاهای فرهنگی که به نوعی خلاقیت،نوآوری در آنها وجود دارد و عموما با پایه صنایع دستی ساخته می شود به نمایش گذاشته شده است.مسئولان برگزاری این نمایشگاه نشست های تخصصی برای فعالان و علامندان در نظر گرفته اند و روز گذشته نشست فرهنگ طراحی در صنایع فرهنگی همچنین حوزه بازاریابی برگزار شد.

طاها فکوری طراح و مدرس دانشگاه درباره طراحی در صنایع فرهنگی گفت:برگزاری نمایشگاه صنایع فرهنگی در ترویج فرهنگ بسته بندی قطعا برای ترویج فرهنگ بسته بندی تاثیر گذار است،باعث می شود فرهنگ ایرانی ،المان و نقش و نگار ایرانی شناخته شود‌.

وی ادامه داد: هویت و عناصر ایرانی ما بسیار حائز اهمیت است و تاریخچه کهن از شاهنامه داریم که تصویر سازی خوب و مرقوبی دارد که با موضوعات مختلف کار شده و در دنیا مورد توجه قرار گرفته است.

بابا اولادی مدیر مر کز خانه خلاق با تاکید براین مسئله که ایجاد بازار از مهمترین مقوله در صنایع فرهنگی است، گفت: اضافه کردن امکانات جدید در محصول نوآوری و خلاقیت نیست بلکه اقدامی برای رفع نیاز است.

وی با بیان اینکه باید در بازار و جامعه باشیم و نیازسنجی داشته باشیم، افزود: بعد از این نیاز سنجی امکان تولید محصولات نوآورانه وجود دارد.کشور چین در زمینه اتومبیل فعال نبود ولی همین کشور ایجاد بازار می‌کند. یا بر اساس نیاز سنجی در ایران سجاده تولید می‌کند. با همین شیوه و روش تبدیل به بزرگترین اقتصاد دنیا می‌شود.

فروزنده دل کارشناس حوزه بازاریابی گفت: 20 درصد استارتاپ ها در همان مرحله اول از بین می‌روند و تا سال سوم ۵۰ درصد حذف می‌شوند و خارج می‌شوند.

وی افزود: دلیل اینکه سال اول حذف می‌شوند این هست که در سال اول هزینه می‌کنند و سودی ندارند و حذف می‌شوند و تعدادی هم با موفقیت این مرحله را رد می‌کنند. در واقع طول عمر محصولات خیلی کوتاه هست و از رده خارج می‌شود پس از آنجا شروع به افول می‌کنند.

گفتنی است علاقه مندان می توانند تا روز جمعه 3 شهریورماه از ساعت 9 الی 18 از این نمایشگاه دیدن نمایند.