تجربه ناموفق بازیگری امید حاجیلی و جا ماندن از «صداتو»

امید حاجیلی ـ خواننده ـ درباره دلایل حضور نیافتنش در برنامه « صداتو » به عنوان یاری‌رسان (هلپر) به ایسنا می‌گوید: قرار بود این برنامه در ماه رمضان ضبط شود و ما در آن زمان کنسرت نداشتیم و زمان آزاد برای ضبط داشتیم. اما ضبط «صداتو» عقب افتاد و با کنسرت‌های من همزمان شد و چون نمی‌توانستم کنسرت‌ها را کنسل کنم و به ضبط «صداتو» برسم، نتوانستیم با این پروژه همکاری کنم.  

این خواننده درباره «صداتو» معتقد است: صداتو به عنوان یک شوی موسیقی، سرگرم‌کننده و جذاب است؛ چرا که سبک‌های گوناگون موسیقی را به مردم عرضه می‌کند و به همین دلیل برای مخاطب جالب است و امیدوارم این سبک برنامه‌ها بیشتر تولید شود.  

هرچقدر برنامه‌های موسیقایی بیشتری ساخته شود، بهتر است

وی در ادامه به ضرورت ورود پلتفرم‌ها به تولید برنامه‌های موسیقایی اشاره می‌کند و در این زمینه می‌گوید: اینکه پلتفرم‌ها در کنار تولید فیلم و سریال به برنامه‌سازی در حوزه‌های مختلف توجه کنند، اتفاق ارزشمندی است. مثلا تولید برنامه‌های ورزشی یا موسیقی و یا حتی برنامه‌های کودک، با کیفیتی که در تولیدات نمایش خانگی وجود دارد، می‌تواند به توجه بیشتر مردم به این حوزه‌ها و علاقمندی آنان به این ژانرها منجر شود. در واقع با توجه به اینکه عمده تفریحات مردم در موضوع موسیقی به کنسرت ختم می‌شود و مخاطبان کنسرت، بخش کمی از کل جامعه را در برمی‌گیرد، تولید شوهای موزیکال، با توجه به اتمسفر شادی که به جامعه تزریق می‌کند، تاثیر خوبی در روحیه جمعی جامعه نیز دارد. بنابراین هرچقدر که برنامه‌های موسیقایی بیشتری ساخته شود، بهتر است.  

 

تجربه ناموفق بازیگری امید حاجیلی و جا ماندن از «صداتو»

حتی اگر از برنامه‌های خارجی کپی کنیم خوب است

حاجیلی کپی‌برداری از برنامه‌های خارجی را اتفاق مثبتی می‌داند و در این زمینه می‌گوید: تولید برنامه‌های سرگرم کننده به طور کلی اتفاق خوب و مثبتی است. حتی اگر از برنامه‌های خارجی کپی کنیم و مشابه ایرانی آن‌ها را بسازیم هم خوب است؛ به این دلیل که بالاخره سناریو و شکل ساخت آن برنامه‌ها جالب توجه و جذاب بوده که توانسته مخاطبان زیادی را با خود همراه کند. البته باید دقت کرد که این اقتباس، باید به بهترین کیفیت ممکن تولید شود که نظر مخاطب را جلب کند و جذاب به نظر بیاید و در قیاس با نسخه خارجی، خودی نشان بدهد.

او یادآوری می‌کند که حضور کمرنگ بانوان در برنامه‌های موسیقی احساس می‌شود که این موضوع ناگزیر است و هم خوب نیست و در عین حال می‌گوید: امیدوارم با رفع موانع، شاهد حضور خوب و موثر بانوان هنرمند در این عرصه هم باشیم.  

 از حضور در «شب‌های مافیا» تا بند بازی

او درباره اینکه تا چه میزان آثار شبکه نمایش خانگی را دنبال می‌کند، نیز می گوید: در دوران کرونا مخاطب نمایش خانگی شدم و آخرین سریالی که تماشا کرده‌ام «پوست شیر» بوده است. در دو سری از بازی‌ «شب‌های مافیا» با فیلیمو همکاری کرده‌ام و برنامه «بند بازی»، را هم در فیلم نت داشته‌ام. کلا با پلتفرم‌ها رابطه خوبی دارم چون محتوای سرگرم کننده را برای مردم قابل دسترس کرده‌اند و تنوع زیادی دارند.  

جذاب است که بازیگری را تجربه کنم/ تجربه ناموفق با «پیکسل»

وی در پایان به علاقمندی‌اش به تجربه بازیگری اشاره کرد و توضیح داد: برایم جذاب است که بازیگری را تجربه کنم اما باید نقش و اثری باشد که بدانم می‌توانم از پس آن بربیایم و تجربه خوبی به کارنامه کاری‌ام اضافه کند. البته چند سال قبل، زمانی که هنوز پلتفرم‌ها شکل نگرفته بودند، در یک سریال به نام «پیکسل» به کارگردانی آقای لطیفی و نویسندگی آقای عنقا بازی کردم. در این کار هر کسی اسم و کاراکتر خودش را داشت و من نقش خودم را بازی می‌کردم اما متاسفانه هیچ وقت مجوز نگرفت و پخش نشد. تجربه ناموفقی بود که خیلی برای آن وقت و انرژی گذاشتیم و همچنان نمی‌دانیم چرا به این کار، مجوز ندادند.