ماجرای نمایش پلان‌های جامانده«کاپیتان» در جشنواره فیلم کودک

امید میرزایی تدوینگر فیلم سینمایی « کاپیتان » درباره همکاری با پروژه «کاپیتان» و این فیلم توضیح داد: حوزه کاری من بیشتر در حوزه تبلیغات و فیلمسازی است و «کاپیتان» بعد از سال‌ها اولین فیلمی بود که تدوین آن را برعهده گرفتم و به‌واسطه رفاقت و لطفی که محمد حمزه‌ای کارگردان این فیلم به من داشت در نهایت منجر به تدوین کل فیلم شد. 

 

وی گفت: از اینکه در این پروژه بودم بسیار خوشحالم. فیلم سینمایی «کاپیتان» به واسطه موضوعی که روایت می‌کند و حضور کودکانی که در فیلم هستند بسیار شریف است. «کاپیتان» فیلمی بدون ادعا است که یک حس انسانی را بیان می‌کند. این فیلم حال من را که بسیار خوب کرد و امیدوارم مخاطب هم آن را دوست داشته باشد.

این تدوینگر سینما درباره حضور فیلم سینمایی «کاپیتان» در جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان اظهار کرد: فکر نمی‌کنم جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان مسیری باشد که این فیلم بتواند دیده شود اما با این حال «کاپیتان» فیلمی است که از امید برای کودکانی که درگیر چنین بیماری‌هایی هستند می‌گوید و امیدوارم اتفاقات خوبی برای این فیلم در اکران که به زودی میسر می‌شود، بیفتد.

وی درباره تدوین این فیلم و سختی‌هایش نیز بیان کرد: ضبط فیلم حدود دوماه زمان برد که تمام این دو ماه در کنار عوامل بودم. همچنین یک ماه بعد از فیلم نیز درگیر کار بودیم اما آنقدر اتفاقات زیبا کنار هم می‌افتاد که کار برایمان لذتبخش شد. 

ماجرای نمایش پلان‌های جامانده«کاپیتان» در جشنواره فیلم کودک

 

میرزایی در پایان به خاطره خود از حضور «کاپیتان» در چهل و یکمین جشنواره فیلم فجر اشاره کرد و گفت: از آن‌جایی که همه چیز باید سریع به جشنواره می‌رسید تا ثانیه آخر درگیر اصلاح بودم و حتی فرصت نکردیم خروجی نهایی را که از لابراتوار بیرون آمده بود، ببینیم. اتفاقاتی که افتاد چندان خوشایند نبود به ویژه اینکه دو پلان در لابراتوار جا مانده بود که در نهایت باعث شد اثر کامل نباشد. خود ما هم از این اتفاق شگفت‌زده شده بودیم و حال و هوای محمد حمزه‌ای هم عجیب بود! نکته مهم این است که فیلم «کاپیتان» در جشنواره فیلم‌های کودکان به صورت درست و کامل اکران شده است و امیدوارم مخاطبان کودک و نوجوان از فیلم خوششان بیاید.

فیلم سینمایی «کاپیتان» به کارگردانی محمد حمزه‌ای و تهیه‌کنندگی سیدصابر امامی، پس از حضور در بخش سودای سیمرغ چهل و یکمین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر، هم اکنون در سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی فیلم های کودکان و نوجوانان حضور دارد.

پانته آ پناهی‌ها، پژمان بازغی، امیرحسین بیات، بهار نوحیان، ارغوان شعبانی، شایان دارمی پور، پرهام غلاملو و… گروه بازیگران اصلی این فیلم سینمایی را تشکیل می‌دهند.

عوامل اصلی «کاپیتان» عبارتند از کارگردان: محمد حمزه ای، نویسنده: امیر محمد عبدی، مدیر فیلمبرداری: امین جعفری، تدوین: امید میرزایی، موسیقی: حبیب خزایی فر، مدیر تولید: امیر یمینی، صدابردار: داریوش صادق پور، طراح گریم: مهرداد میر کیانی، طراحی و ترکیب صدا: حسین مشعلی و امید محمدی پور، طراح صحنه: حامد اصلانی، طراح لباس: ملودی اسماعیلی، دستیار اول کارگردان: محمد عزیزی، برنامه ریز: امیر رونقی، عکس: محمدمهدی دلخواسته، مدیر روابط عمومی: آزاده فضلی، تهیه کننده: سید صابر امامی، محصول بنیاد سینمایی فارابی.