داریوش مهرجویی با تراژدی رفت

در ابتدای این مراسم ثمین مسگران خواهرزاده داریوش مهرجویی از طرف بستگان این هنرمند بیانیه‌ای را خواند که در این بیانیه آمده بود: «دایی داریوش عزیز تو برای ما یک دایی، یک بابا، یک هنرمند، یک استاد و یک کیمیاگر زبردست بودی. ما جوانه‌های درخت تو و هم‌نسلان تو قول می‌دهیم که توانایی و درایت پاسبانی از این ریشه‌ها را در خودمان هر دم پرورش بدهیم.

 

برای وحیده عزیز که سال‌ها در کنار دایی داریوش زندگی‌اش را پر از محبت کرد، عزیزم متأسفیم که نتوانستیم کنار تو جهان امن‌تری بسازیم، از تصور وحشت و خوفی که در آخرین لحظات زندگی تحمل کردی قلبمان پاره پاره می‌شود و برای مونای کوچک زیبا که امروز در آستانه جوانی حامل دردی تحمل ناپذیر شده است. عزیزم مونا جانم تو جوانی و باهوش و پرتوان بی شک زندگی راه‌های بسیار زیادی برای ادامه راه تو تدارک دیده است و این را بدان که ما از تک تک نقاط جهان دست‌هایمان را به هم می‌رسانیم تا تو را در آغوش بکشانیم، تو خواهر ما هستی، قلب ما. دایی داریوش و وحیده عزیز، بدرود، به امید اینکه روح شما همچون هنرتان در آسمان سبک بال به رقص دربیاید.»

در ادامه ابوالحسن داوودی کارگردان سینما گفت: بر اساس تجربه ۳۰ ساله که از خانواده سینما دارم به تکرار و با گوشت و استخوانم تجربه کردم که هر گاه اراده‌ای بر علیه سینما به وجود می‌آید عزم و اتحاد و اراده اهالی سینما با هم بیشتر می‌شود و اگر اراده کسانی پشت این داستان وجود داشته است، همان‌ها بدانند که این داستان فقط اتحاد اهالی سینما را بیشتر می‌کند.

داریوش مهرجویی با تراژدی رفت

سپس بهرام بدخشانی مدیر فیلمبرداری که در چندین فیلم با داریوش مهرجویی همکاری داشته است، عنوان کرد: در این یک سال گذشته ۲ خبر بد در زندگی‌ام شنیدم؛ یکی خبر بیماری خانمم بود که خوشبختانه به خیر گذشت و دیگری ساعت ۲ نصف شب که با من تماس گرفتند و گفتند مهرجویی درگذشته است اما نگفتند چگونه و خودم هم نمی‌خواهم بدانم چطور این فاجعه رخ داد. فقط یک چیزی می‌دانم، خیلی‌ها به هر دلیلی فوت می‌کنند اما کار ما سینما و نمایش است. آقای مهرجویی با تراژدی رفت و در تاریخ ثبت شد امیدوارم روحش شاد باشد.

محسن امیریوسفی رییس کانون کارگردانان هم گفت: روح داریوش مهرجویی و همسرش وحیده محمدی‌فر شاد باشد.

در ادامه حاضران در این مراسم به روشن کردن شمع‌هایی پرداختند.

در بخش‌هایی از این مراسم مهدی مرتضایی با سنتور قطعاتی از موسیقی فیلم‌های مهرجویی از جمله «سنتوری» را نواخت.