ابراز علاقه کارن همایونفر به کارگردانان جوان سینمای کوتاه

کارن همایونفر آهنگساز شناخته‌شده سینمای ایران در حاشیه حضور در چهلمین جشنواره فیلم کوتاه تهران گفت: من با فیلمسازان انجمن سینمای جوانان بسیار کار کردم و این انجمن و فیلمسازان جوان را می‌شناسم.

وی عنوان کرد: معتقدم در حیطه کاری من، مَثَل فیلم کوتاه در مقابل فیلم بلند مثل رباعی و دو بیتی در مقایسه با قصیده و غزل است. فیلم کوتاهی داریم که دارای معانی بلندی است و فیلم بلندی داریم که مفهوم سطح پایینی دارد. از نظر من فیلم کوتاه همان‌قدر ارزشمند است که فیلم بلند. سال‌هاست در حوزه فیلم بلند کار می‌کنم اما ارتباطم با فیلمسازان فیلم کوتاه قطع نشده است و در فیلم کوتاه هم کار کرده‌ام.

همایونفر یادآور شد: عاشقانه این جوانان فیلمساز را دوست دارم به ویژه بچه‌هایی که به امیدی از شهرستان می‌آیند و از این جلسات استفاده می‌کنند. امیدوارم که در سینمای آینده ایران جا داشته باشند و هنرمندان درستی شوند.

کارن همایونفر

این آهنگساز درباره جشنواره فیلم کوتاه و حمایت از فیلمسازان جوان گفت: اگر یک کار خوب در این دوران برای سینمای ایران اتفاق افتاده باشد، همین حمایت از فیلمسازان جوان و به نمایش گذاشتن استعدادهای آنان در جشنواره است.

چهلمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به دبیری مهدی آذرپندار تا ۲ آبان ۱۴۰۲ برگزار شد.