چرا جستجوی نام « رایان گاسلینگ » در گوگل خطرناک است؟

رایان گاسلینگ ، یکی از معروف‌ترین چهره‌های هالیوود است که به‌خاطر بازی در فیلم هایی از جمله باربی ، دفترچه خاطرات و بلید رانر ۲۰۴۹، به شهرتی جهانی رسیده است. حالا این بازیگر محبوب به شهرت تازه ای دست یافته است، رایان گاسلینگ خطرناک ترین نام برای جستجوی آنلاین است.

McAfee Labs، بخش تحقیق و توسعه در شرکت امنیت سایبری McAfee است که در زمینه‌ی شناسایی تهدیدهای امنیتی سایبری، تجزیه و تحلیل بدافزارها، ویروس‌ها و حملات سایبری، تحقیق می کند. طبق گزارش McAfee Labs، کلاهبرداران اغلب از نام رایان گاسلینگ به عنوان طعمه استفاده می‌کنند تا کاربران را فریب دهند و آنها را به دانلود بدافزار یا مراجعه به سایت‌های مخرب وادارند.

رایان گاسلینگ بازیگر فیلم باربی

چرا جستجوی نام « رایان گاسلینگ » در گوگل خطرناک است؟


اما فقط نام رایان گاسلینگ نیست که می تواند شما را به دردسر بیاندازد و امنیت سایبری شما را تهدید کند. یافته‌ها نشان می‌دهد که جستجوی نام امیلی بلانت، جنیفر لوپز یا زندایا می‌تواند هنگام جستجوی آنلاین شما را به سایت‌های پرخطر هدایت کند.

در این مطالعه، افراد مشهوری که نام آنها اغلب نتایج جستجوی ناامنی ایجاد می کنند، شناسایی شد. محققان می گویند که رایان گاسلینگ به لطف بازی در فیلم باربی، خود را در رتبه اول این فهرست قرار می‌دهد.

امیلی بلانت، نیز با بازی در دیگر فیلم موفق تابستان امسال، اوپنهایمر، در جایگاه دوم قرار گرفت. جنیفر لوپز، زندایا و کوین کاستنر دیگر افراد مشهوری هستند که پنج نفر اول این فهرست را تکمیل می کنند.

امیلی بلانت بازیگر اوپنهایمر

امیلی بلانت


در همین حال، نام چند ورزشکار مشهور نیز دیده می شود، لیونل مسی در رتبه ۱۸ قرار گرفت و پس از آن تام بریدی در رتبه ۱۹ و تراویس کلس در رتبه ۲۲ قرار گرفتند.
در فرهنگ امروزی، که اخبار و سرگرمی‌های افراد مشهور بخشی از زندگی روزمره بسیاری از مردم است، مدیر ارشد فناوری McAfee می گوید: «مردم با کلیک کردن بر روی لینک‌های مشکوک که وعده محتوایی جذاب از افراد مشهور را می‌دهند، به سرعت و به راحتی امنیت خود را به خطر می اندازند. ما همچنین می دانیم که مردم به دنبال محتوای رایگان هستند، مانند دانلود رایگان فیلم و موسیقی، که آنها را در معرض خطر قرار می دهد. اگر گزینه ای زیادی خوب است، باید با دقت بیشتری انتخاب شود.»

لیونل مسی

چرا جستجوی نام « رایان گاسلینگ » در گوگل خطرناک است؟


وی افزود: «به لطف پیشرفت های هوش مصنوعی، کاربران به آگاهی بیشتری از دنیایی که در آن زندگی می کنیم نیاز دارند. هوش مصنوعی، بازی را تغییر داده است و مجرمان سایبری اکنون می‌توانند کلاهبرداری‌های بسیار پیچیده‌ای را با استفاده از آخرین ابزارهای هوش مصنوعی انجام دهند و چه چیزی بهتر از اخبار و اطلاعات افراد مشهور برای آنها. برای محافظت از حریم خصوصی خود، کاربران باید هوشیار باشند و قبل از کلیک کردن بر روی هر لینکی، دقت بیشتری کنند.»

پنج نکته کلیدی برای حفظ امنیت آنلاین

هکر

McAfee پنج نکته کلیدی را برای امنیت آنلاین توصیه می کند:

۱. مراقب باشید روی چه چیزی کلیک می کنید

ایمن‌ترین کار این است که به جای بازدید از وب‌سایت‌های متفرقه و ناشناس که ممکن است حاوی بدافزار باشند، منتظر انتشار رسمی اخبار و استفاده از پلتفرم‌های شناخته شده باشید.

۲. از پخش غیرقانونی و دانلود فایل های موسیقی مشکوک خودداری کنید

فقط استفاده از پلتفرم‌های پخش موسیقی قانونی مهم است، حتی اگر هزینه داشته باشند. بسیاری از فایل های دانلودهای غیرقانونی با بدافزارها یا ابزارهای تبلیغاتی مزاحم، آلوده شده اند.

۳. فیلم ها را فقط از سایت های معتبر و شناخته شده دانلود کنید

هر چیزی را از وب‌سایتی که به آن اعتماد ندارید دانلود نکنید – مخصوصاً ویدیو – حتی اگر به نظر یک پیام شخصی است که رایان گاسلینگ می‌خواهد برای شما ارسال کند، کمی تامل کنید و مطمئن شوید که یک سایت معتبر است.

۴. مشخصات ورود به سیستم یا اطلاعات دیگری را وارد نکنید

اگر پیام، متن یا ایمیلی دریافت کردید، یا از یک وب‌سایت شناخته نشده بازدید کردید که اطلاعات شما از جمله رمز کارت اعتباری، ایمیل، آدرس منزل یا رمز ورود به شبکه‌های اجتماعی شما را برای اجازه دسترسی به یک داستان انحصاری می‌خواست، به هیچ وجه اعتماد نکنید. چنین درخواست هایی یک تاکتیک رایج برای فیشینگ است که می تواند منجر به سرقت هویت شود.

۵. برای حفظ امنیت آنلاین خود هزینه کنید

در نهایت، McAfee استفاده از محصولاتی مانند McAfee+ را توصیه می‌کند که حداکثر محافظت را از هویت و حریم خصوصی شما و دستگاهتان را ارائه می‌کنند.