پیانوی موزی ایده‌ای برای تبدیل انسان‌ها و میوه‌ها به صفحه کلید!

به گزارش افکارنیوز به نقل از ايسنا، دو دانشجوي موسسه فناوري ماساچوست طراح پيانوي موزي هدف خود از اين ايده را تبديل هر نوع شئ روزمره به صفحه لمسي عنوان كردهاند.

این مبتکران که «جی سیلور» و «اریک رزنباوم» نام دارند، نوعی جعبه ابزار(kit) به نام MakeyMakey طراحی کرده‌اند که می‌تواند میوه‌‌ها، حیوانات و حتی انسان را به صفحه‌کلید تبدیل کند. این امر افراد را قادر به دیدن جهان به عنوان یک جعبه ساخت و ساز خواهد کرد.

جعبه مزبور شامل یک کابل یو اس بی و یک تخته مدار موسوم به Makey با گیره‌های تمساحی متصل به آن است. این تخته مدار برای جایگزینی صفحه کلید رایانه استاندارد برنامه‌ریزی شده است.

هنگام اتصال تخته به رایانه شخصی یا لپ‌تاپ با استفاده از یو اس بی، گیره‌های تمساح می‌توانند به هر شی رسانای الکتریسیته متصل شوند.

طراحان همچنین موفق شدند دو انسان را به ماشین‌های صوتی و همچنین یک توپ ساحلی را به یک کنترل‌کننده بازی تبدیل کرده و یک از فنجان شیر نیز برای ساخت موسیقی استفاده کنند.

به گفته مبتکران، میزان جریان به کار برده شده در این فناوری بسیار پایین است زیرا در آزمایشات انجام شده هنگام اتصال جعبه به بدن انسان یا حیوانات، این جریان قابل شناسایی نبود. همچنین فیوزهایی درون تخته و کابل یو اس بی برای تضمین ایمنی تعبیه شده‌اند. این دستگاه می‌تواند از اتصال سر یک بروکلی به نرم‌افزار Skype تا ایجاد کف زمین تعاملی موفق عمل کند.

مبلغ ۴۴۰ هزار دلار بودجه مالی به این پروژه اختصاص داده شد.