«ایرانگرد» جدید به مرحله پیش تولید رسید

جواد قارایی ـ تهیه کننده و کارگردان « ایرانگرد » ـ گفت: سری جدید مستند «ایرانگرد» در ۲۶ قسمت ۴۲ دقیقه‌ای با رویکردی متفاوت در محتوا و فرم به پیش تولید رسید. طبق طرح ارائه شده از ۱۰ استان که در مورد آنها تحقیق و پژوهش می‌شود هفت استان انتخاب شده و درباره آنها تولید اثر خواهد شد.

 

وی اظهار کرد: با توجه به نظرسنجی و استقبال چشمگیر مخاطبین همچنان درخصوص روستا، اقوام و عشایر، جاذبه‌های تاریخی، فرهنگی و طبیعی هر استان مستند ساخته خواهد شد. در حال حاضر پیش تولید استان های آذربایجان شرقی و ایلام آغاز شده است. تیم های پژوهشی و محتوایی برنامه در حال تحقیقات میدانی و بازبینی محل های مورد نظر هستند و از ۲۰ روز دیگر تصویربرداری شروع خواهد شد.

قارایی درباره تفاوت‌های فصل ششم «ایرانگرد» با فصل‌های قبل نیز عنوان کرد: سعی شده در محتوا به‌روزتر و عمیق‌تر ورود کنیم مفاخر هر استان، پیشرفت‌ها و ظرفیت‌های جدید آن مورد توجه قرار گیرد و همچنین حضور پررنگ‌تر ساکنان هر منطقه در دستور کار قرار گرفته است.

«ایرانگرد» جدید به مرحله پیش تولید رسید

او خاطرنشان کرد: تیم‌های پژوهشی که در حال فعالیت هستند همه و همه از مراکز دانشگاهی انتخاب شده‌اند، اساتید و کارشناسان مجرب در حوزه‌های تاریخ و اقوام، مردم‌شناسی، جامعه شناسی، میراث فرهنگی، محیط زیست و اقلیم شناسی به صورت گروهی در حال تحقیق و پژوهش و کسب اطلاعات میدانی از مردم ساکن هر منطقه هستند تا در نهایت به یک چکیده دست پیدا کنند و از آن به عنوان گفتار متن استفاده شود.

این مستندساز در پایان بیان کرد: لازم است از پشتیبانی و همراهی رئیس سازمان صداوسیما ، قائم مقام فرهنگی و معاون سیما نهایت تشکر و قدردانی را داشته باشم که حمایت زیادی از این برنامه داشتند و در پایان از تلاش و زحمات ارزشمند و صادقانه آقای اکبر شاهی رییس مرکز سیمرغ تشکر می‌کنم که در زمینه پیش برد اهداف این برنامه با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود و تلاش شبانه روزی مجموعه خود فرصتی دوباره به من دادند تا بتوانم به کشور عزیزم ایران خدمت کنم.