نقش محسن در سریال سوادیاران متفاوت بود

« سواد یاران » با طراحی، تهیه کنندگی و کارگردانی عبدالرضا فیروزان و با هدف پرداختن به ابعاد مهم ریشه کنی بی‌سوادی، از شنبه ۱۳ آبان همزمان با روز دانش آموز در ساعت‌های ۱۲ و ۲۲:۲۰ هر روز روی آنتن شبکه آموزش می‌رود. 

«سواد یاران» در ۳۰ قسمت ۲۰ دقیقه‌ای در گروه آموزش‌های رسمی شبکه آموزش با مشارکت سازمان نهضت سوادآموزی تولید شده است. 

در هر قسمت این مجموعه به یکی از معضلات و تبعات بی‌سوادی در جامعه پرداخته می‌شود و در ادامه از همه اقشار جامعه دعوت می‌شود تا برای آموزش و تشویق افراد بی‌سواد، به سهم خود همیاری کنند.

باربد شریفیان بازیگر سینما و تلویزیون درباره حضورش در این سریال توضیح داد:  در سریال سوادیاران  نقش محسن  را داشتم  که برای رفع نیاز‌های خانواده اش باید کار می‌کرد و فرصتی برای درس خواندن نداشت و آشنایی با امیر حسین، چالشی جدیدی برایش بوجود می‌آورد و نسبت به نقش های قبلی ام تفاوت داشت.

نقش محسن در سریال سوادیاران متفاوت بود

وی ادامه داد: این سریال کارگردانی بسیار محترم به نام عبدالرضا فیروزان داشت که برای بازیگر کودک پروژه‌شان همانند بازیگران بزرگسال شأنیت قائل بودند، من بسیار خوشحالم که عضوی از سوادیاران هستم و همچنین این کار اولین همکاری من با شبکه آموزش بود.

شریفیان درباره بخشی از کار‌های خود عنوان کرد: پیش از این در سریال زن زندگی مرد زندگی در نقش نیما  در شبکه پنج، سریال علقمه سرخ  در نقش پسر مسلم ابن عقیل  شبکه آی فیلم حضور داشتم. همچنین در فیلم سینمایی آزردگان به کارگردانی فرد قادری هم بازی داشتم. 

وی درخصوص جشنواره فیلم کوتاه توضیح داد: در جشنواره فیلم کوتاه با فیلم جاذبه غیر نیوتونی به کارگردانی جناب علیرضا صادقی در جشنواره بین المللی فیلم کوتاه تهران حضور داشتم و تجربه خوبی برایم بود. 

شریفیان درباره کار‌های جدید گفت: این روز‌ها  برای بازی در یک سریال تاریخی آماده می‌شوم. پیشنهاد‌هایی برای بازی در سریال‌ها و فیلم‌های سینمایی دارم اما سعی می‌کنم  بر اساس  تاثیرگذاری، تفاوت نقش و شرایط تحصیلی خودم انتخاب کنم.