واکنش محمود کریمی به حواشی چند روز اخیر

محمود کریمی ، مداح اهل بیت (ع) در برنامه «به افق فلسطین» شبکه افق در پاسخ به این سوال که اولین تصویری که از جنگ غزه دیدید و هنوز شما را درگیر می‌کند، چه چیزی است؟ گفت: آنقدر این تصاویر زیاد است، که آدم نمی‌داند از کجا شروع شده. من این حس را در زمان نسل‌کشی بوسنی تجربه کردم، که کاری از دستمان بر نمی‌آمد.

کریمی ادامه داد: از آنجایی که ما مداح هستیم، با عواطف مردم بیشتر سروکار داریم. بیشتر روضه‌های سیدالشهدا (ع) و روایات بر محور عاطفه می‌چرخد. ما باید یک تعریف کامل از فرد حزب‌الهی و انقلابی داشته باشیم. برخلاف نگرش بعضی‌ها که فکر می‌کنند انقلابی بودن به ریش بلند و بستن دکمه یقه است، که تسبیح به دست دارد و هرکس نقد می‌کند، به سمتش حمله می‌کند؛ فرد حزب‌الهی این شکلی نیست.

این مداح اهل بیت (ع) افزود: حزب‌الهی کسی است که رضای خدا را در کارش درنظر می‌گیرد و برای رضای خدا کار می‌کند. اگر تعریف یک عده از حزب‌الهی بودن وجود آن شرایط و ویژگی‌هاست؛ نه من حزب‌الهی نیستم. انقلابی به کسی می‌گویند که از جهت علمی، فرهنگی و رفاهی به سمت خوبی منقلب شود. ایران برای همه ایرانی‌هاست؛ چه فرد در ایران باشد، چه نباشد. همانطور که فلسطین برای همه فلسطینی‌هاست؛ چه در آنان در فلسطین باشند، چه نباشند. 

وی با بیان اینکه اگر تمام عالم صهیونیست باشند و یک فلسطین در عالم باشد، نقشه کشور فلسطین برای فلسطینی‌هاست، تاکید کرد: ایران هم برای ایرانی‌هاست. آنطور نیست که بگوییم این قسمت برای من است، آن قسمت برای اوست. به قول مرحوم دکتر حسابی «دل هر ایرانی که برای ایران نمی‌تپد، بهتر است نتپد!». مقایسه سابقه کشورمان با بعضی از کشور‌ها مثل ایالات متحده امریکا خنده‌دار است! 

واکنش محمود کریمی به حواشی چند روز اخیر

کریمی به سوابق تاریخی کشور ایران و آمریکا اشاره کرد و گفت: زمانی امریکا کشف شد، که ۷۰۰ سال قبل از آن فردوسی و ۳۰۰ سال قبل از آن حافظ از دنیا رفته بود. سابقه تمدنی ما قابل قیاس با امریکا نیست. امام خمینی (ره) بدو شکل‌گیری رژیم اشغالگر صهیونیست اعلام خطر کرده بود و گفته بود آن رژیم غده سرطانی است. به جایی رسید که این دمل چرکین دهان باز کرد. الان همه دنیا به حرف حضرت امام و مردممان رسیدند.

به گفته این مداح اهل بیت (ع)، تصاویر منتشر شده از جنگ غزه یکی از وجوه مبارزه است. آدم ظالمی که به ظلم کردن معروف است، نشان دادن ظلمش کمتر برای او درد دارد، تا نشان دادن شکستش. چون ظلمش سابقه‌دار است و می‌گوید این ظلم هم مانند ظلم‌های قبلی است. اما نمی‌تواند بگوید شکستم هم مانند شکست‌های قبلی است.

وی درباره صبر مردم غزه توضیح داد: صبر مردم غزه باعث شد ظلم نشان داده شود. اگر در روز‌های اول طوفان الاقصی کشور‌های دیگری عکس‌العمل نشان می‌دادند و حمله می‌کردند، اسرائیل گارد مظلوم‌نمایی می‌گرفت و همه دنیا می‌گفتند به اسرائیل چکار دارید؟ در هر دو صورت غزه با خاک یکسان می‌شد. چه بسا اگر حمله‌های مستقیم به اسرائیل می‌شد، حمله‌های سنگین‌تر از این به غزه داشت. الان در مظلومیت مردم غزه همه دنیا داد می‌زنند و بر دولت‌هایشان فشار می‌آورند. مهم این است در هر کشور مردم با نظام همراه باشند. حضرت امیرالمومنین (ع) می‌فرماید: مردم را داشته باش مالک. کاری به خواص نداشته باش. رضای خواص به درد تو نمی‌خورد، رضای مردم به درد تو می‌خورد.