بازیگر «نون خ»: دوست داشتم فصل مشترک «نون خ» و «پایتخت» تولید شود

یوسف کرمی درباره ایفای نقش در فصل‌های گذشته سریال « نون خ » و جایگزینی این بازیگر به جای رضا شفیعی‌جم در سریال اشاره کرد و گفت: من از ابتدا هم قرار بود در سریال «نون خ» نقش معلم را بازی کنم. روز اول که به دفتر مراجعه کردم، با سعید آقاخانی و مصطفی تنابنده دیدار داشتم و راجع به نقش و نوع حضورم در سریال «نون خ» با هم صحبت کردیم. 

وی ادامه داد: بعد از صحبت‌های انجام شده، مصطفی تنابنده با من تماس گرفت و گفت که با سعید آقاخانی به این جمع‌بندی رسیده‌اند که من نقش دایی شفیع را بازی کنم که ابتدا قرار بود رضا شفیعی‌جم بازی کند، اما به دلایل مالی به توافق نرسیده بودند. 

کرمی با اشاره به قبول نکردن این نقش به دلیل کسوت رضا شفیعی‌جم اظهار کرد: در تماسی که با مصطفی تنابنده داشتم، به او گفتم که اصلا این کار را نمی‌کنم، چون رضا شفیعی‌جم هم بزرگ‌تر و هم پیشکسوت من است، اما مصطفی گفت شفیعی‌جم خودش نقش را قبول نکرده و از سمت شما هیچگونه بی‌احترامی محسوب نخواهد شد. طبق صحبت‌های انجام‌شده قرار بر این شد که من نقش دایی شفیع سریال «نون خ» را داشته باشم. تست گریم و انتخاب لباس هم انجام شد و من هشت قسمت اول فیلمنامه را کامل خوانده و آماده بازی شدم. 

این بازیگر ادامه داد: دو روز مانده به شروع فیلمبرداری مصطفی تنابنده با من تماس گرفت و گفت که مدیر وقت شبکه یک گفته است که نقش دایی شفیع را باید یک غیر کُرد بازی کند. در صحبت‌های بعدی که با مصطفی تنابنده داشتم، او دوباره به من پیشنهاد کرد که نقش معلم را ایفا کنم و گفت نقش آقا معلم برای من نقش خوبی است و شک ندارد که از طرف مخاطب مورد استقبال قرار می‌گیرد. 

بازیگر «نون خ»: دوست داشتم فصل مشترک «نون خ» و «پایتخت» تولید شود

وی ضمن ابراز ناراحتی از این تصمیم مدیر شبکه گفت: در ابتدا به حدی ناراحت بودم که ساعت‌ها نمی‌توانستم حرفی بزنم. به مصطفی تنابنده گفتم هیچ نقشی را نمی‌خواهم و اصلا نمی‌خواهم در سریال «نون خ» هیچ نوع همکاری داشته باشم. حال و روز خوبی نداشتم، اما پس از مدتی طی مشورت با همسرم و یکی از دوستان تصمیمم بر این شد تا نقش معلم را بپذیرم و در سریال «نون خ» ایفای نقش کنم. 

کرمی با تشریح فضای پشت صحنه سریال «نون خ» اظهار کرد: فضای پشت صحنه «نون خ» مانند هر سریال و فیلم دیگری بود. حضورم در دو فصل «نون خ» فصل تازه‌ای از زندگی را برایم رقم زد و نگرشم را به برخی موضوعات کاملا تغییر داد. در روزهای همکاری با این مجموعه تلویزیونی، هم روزهای خوبی را تجربه کردم و هم روزهای بد. 

کرمی ضمن اظهار تعجب از بازخورد خوب مخاطبان در فصل‌های اول گفت: واقعا در فصل‌های اول باورم نمی‌شد که این سریال تا این اندازه در میان مردم محبوب شود و جا باز کند. هنوز هم بعد از گذشت چندین فصل مخاطبان از سریال «نون خ» به نیکی یاد می‌کنند و بی‌صبرانه منتظر فصل بعد آن هستند. این استقبال نشان از این دارد که عملکرد مجموعه «نون خ» خوب و قابل قبول بوده است، اما در ادامه متن ضعیف، عجله در فیلمبرداری، غرور بی‌جا و بی‌انگیزگی می‌تواند عوامل تاثیرگذاری در افت و از دست دادن جایگاه این سریال یا هر سریال موفق دیگری باشد. 

کرمی درباره علت‌عدم حضورش در فصل جدید سریال «نون خ» اظهار کرد: متاسفانه من در فصل چهار «نون خ» در کنار این گروه نبودم و در فصل جدید هم در نیستم، اما برای مجموعه آرزوی موفقیت و سربلندی دارم. چون با تک تک بچه‌ها دوستم و خاطره‌های خوب بسیاری با آن‌ها دارم. متاسفانه یکی از دلایل بازی نکردن من در فصل‌های اخیر «نون خ» این بود که حرفه اصلی من شومنی و استندآپ کمدی بر روی صحنه است و به دلیل تداخل برنامه‌ریزی، اجرا و حضور در فصل جدید سریال «نون خ» برایم ممکن نبود. 

وی در ادامه به دلخوری سعید آقاخانی در فصل‌های دو و سه سریال «نون خ» از خودش اشاره کرد و گفت: اواخر تصویربرداری «نون خ ۲» و اوایل «نون خ ۳» سعید آقاخانی به دلیل همین موضوع از من ناراحت و ناراضی بود و در یک سری از سکانس‌ها بازی مرا حذف کرد، ولی من تا ابد مدیون و ممنون او هستم و خواهم بود. برای فصل جدید سریال ترجیح دادم پیش‌دستی کنم و پیش از اینکه جواب نه بشنوم، خودم نبودنم را در «نون خ ۵» به اطلاع سعید آقاخانی برسانم که البته قبل از من عده‌ای از دوستان این موضوع را به گوش سعید آقاخانی رسانده بودند. در حال حاضر باید بگویم که نه تنها از این دوستان خبررسان ناراحت نیستم، بلکه سپاسگزار آن‌ها هم هستم. 

این بازیگر در پایان به طرحش برای ادغام سریال‌های «پایتخت» و «نون خ» اشاره و تشریح کرد: همان روزهای اول در پیش تولید «نون خ ۲» که به دفتر پروژه می‌رفتم، طرح جالبی را به سعید آقاخانی و مصطفی تنابنده پیشنهاد دادم و آن هم ادغام سریال «نون خ» و «پایتخت» بود که برای این پیشنهاد هم دلیل داشتم. طرحم این بود که در سریال در کرمانشاه زلزله می‌آید، پس پایتختی‌ها برای کمک به کرمانشاه می‌روند تا به هموطنان کُردشان کمک کنند. چون در فلش بکی متوجه می‌شویم که کُردها هم در سیل شمال به مازندران رفته و به آن‌ها کمک کرده بودند، اما متاسفانه هم سعید آقاخانی و هم مصطفی تنابنده گفتند که چنین کاری شدنی نیست.