پخش فصل دوم مسابقه «سرنخ» به زودی از شبکه نسیم

آریا طاهری ، تهیه کننده و مجری مسابقه «سرنخ»، در گفتگو با شبکه خبر در بخشی از سخنانش درباره تغییرات این فصل از مسابقه «سرنخ» گفت: بعد از فصل اول با گرفتن نظر بینندگان و اتاق فکر‌ها، سعی کردیم برنامه را با تعامل بیشتر با مخاطبان و بخش‌های متنوع تولید کنیم.

وی افزود: فصل اول برنامه بازجویی محور بود، ما تمام اطلاعات پرونده را به دو شرکت کننده که دستیار کاراگاه بودند می‌دادیم و آن‌ها سعی می‌کردند بر اساس بازجویی‌های دقیق و درست به جواب برسند.

طاهری گفت: اما در فصل دوم «سرنخ» یک بخش مستند به برنامه اضافه شد. اطلاعاتی در قالب مستند از رخداد پرونده به بیننده می‌دهیم. یک بخش نمایشی اضافه شد که کاراگاه به همراه دو شرکت کننده می‌روند سر صحنه جرم و شرکت کنندگان باید خودشان سرنخ‌ها را پیدا بکنند. در بخش بعدی ما سه مظنون نمی‌دهیم بلکه پنج مظنون می‌دهیم که باید از بین پنج مظنون، سه مظنون را انتخاب کنند.

وی گفت: مظنونان معمولا از بازیگران درجه یک تئاتر هستند، در هر قسمت پنج بازیگر داریم، این‌ها متنی در اختیارشان قرار نمی‌گیرد اگر شرکت کنندگان سوالات درست و دقیقی از مظنونین بپرسند آن‌ها هم پاسخ دقیق می‌دهند و همه چیز در بازجویی‌ها مبتنی بر بداهه است.

پخش فصل دوم مسابقه «سرنخ» به زودی از شبکه نسیم

طاهری افزود: فصل پیش بینندگان صرفا بیننده برنامه بودند، اما الان در فصل جدید بعد از شرکت کنندگان می‌روند سر صحنه جرم ما. از بینندگان سوال می‌پرسیم که به نظر شما سرنخ اصلی کدام است؟ یا زمانی که مظنونین را معرفی می‌کنیم باز چندبار سوال می‌کنیم. بیننندگان می‌توانند نظر و رای بدهند و بعد به قید قرعه جایزه‌ای دریافت کنند.

وی گفت: در دنیای واقعی معمولا پرونده‌ها یک یا دو سرنخ اصلی دارند که به جواب ختم می‌شوند، در این برنامه اولا برای رعایت حریم خصوصی افراد، پرونده‌ها و اسامی تغییر داده می‌شوند. در حالت دوم اینکه برای اینکه حالت رقابتی داشته باشد پرونده‌ها، چند پرونده را با هم دیگر ترکیب می‌کنیم که تعدد سرنخ داشته باشیم. یک سرنخ اصلی ایجاد می‌کنیم و یک سری سرنخ فرعی که ماهیت مسابقه را بتوانیم کاملا تداعی بکنیم برای بینندگان و شرکت کنندگان.