۷ تا ۱۳ دی، هفته زن است

زهرا یعقوب‌نژاد، مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان در نشست هماهنگی کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس با توجه به در پیش بودن هفته بزرگداشت مقام زن و  روز مادر  و تقارن این هفته با چهارمین سالگرد شهادت سردار دل‌ها حاج قاسم سلیمانی از پیش بینی برنامه‌های متنوع با مشارکت دستگاه‌های اجرایی و گروه‌های مردمی در این هفته خبر داد.

به گفته او، این برنامه‌ها با محوریت ترویج فرهنگ فاطمی، تحقق خودباوری و پیشرفت زنان ایرانی، معرفی الگو‌های برتر زن ایرانی اسلامی و تبیین گفتمان زنان تأثیرگذار در دست تدوین و اجرا است.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری گیلان همچنین در این جلسه که با محوریت تشکیل کارگروه‌های تخصصی کمیته زن، خانواده و دفاع مقدس ذیل دومین کنگره ملی ۸ هزار شهید استان برگزار شد، بر حوزه‌های کلان تبلیغ و ترویج، آموزش و پژوهش و شبکه سازی قشر‌های مختلف زنان و تدوین و نشر خاطرات و تاریخ شفاهی زنان در دفاع مقدس به عنوان اهداف اصلی این کنگره از سوی کمیته بانوان تأکید کرد.

 

۷ تا ۱۳ دی، هفته زن است

روز چهارشنبه ۱۳ دی ماه مصادف با ۲۰ جمادی الثانی ۱۴۴۵ هجری قمری، ولادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، روز زن و روز مادر است.

به همین مناسبت از روز پنجشنبه ۷ تا روز چهارشنبه ۱۳ دی، به عنوان هفته زن نامگذاری شده است.