تقویم نجومی امروز پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲

در این پست تقویم نجومی امروز پنجشنبه ۱۴ دی / عقرب ۱۴۰۲ شمسی، ۲۱ جمادی الثانی ۱۴۴۵ قمری و ۴ ژانویه ۲۰۲۳ میلادی تقویم دقیق نجومی همسران امروز همراه با آداب امروز از مناسبت های دینی و اسلامی ، قمر در عقرب ، احکام مباشرت و زناشویی، اصلاح مو و دوخت، ازدواج، انعقاد نطفه، دوخت و دوز، رویدادهای نجومی و احکام اسلامی از نظرتان می گذرد.

امروز پنجشنبه ۱۴ دی ماه متعلق است به امام حسن عسکری علیه‌السلام. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان شود.

احکام دینی و اسلامی

مروز قمر در «برج میزان» است.

روز مناسبی برای امور زیر است:

نو پوشیدن

فروش طلا و تبدیل آن

آغاز معالجه و درمان

ممنوعات؛

اموز ازدواجی

امور مشارکتی

منازعه

مسافرت، خوب نیست.

زایمان، خوب نیست.

انعقاد نطفه؛

امشب (شب پنجشنبه) فرزند، عالم یا حاکم گردد.

امروز (روز پنجشنبه) مستحب و فرزند حاصل، عاقل، سیاستمدار، آقا و بزرگوار باشد و شیطان نزدیک چنین فرزندی نگردد. ان‌شاءالله

اصلاح سر و صورت، باعث دولت می‌شود.

حجامت، فصد و زالو انداختن، باعث روشنی دل می‌شود.

ناخن گرفتن، روز خیلی خوبیست و موجب رفع درد چشم، صحت جسم و شفای درد است.

بریدن پارچه، روز خوبیست و باعث می‌شود شخص، عالم و اهل دانش و علم گردد.

تعبیر خواب، رویایی که امشب (شب پنجشنبه) دیده شود، تعبیرش طبق آیه ۱۴ سوره مبارکه « ابراهیم علیه‌السلام» است.

﴿﷽ و لنسکننکم الارض من بعدهم﴾

از دوست یا دشمن خواب بیینده، چیزی به او برسد. مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.

وقت استخاره،از طلوع فجر تا طلوع آفتاب، از ساعت ۱۲ تا عشاء آخر (وقت خوابیدن)

ذکر روز پنجشنبه، لا اله الا الله الملک الحق المبین

ذکر بعد از نماز صبح ۳۰۸ مرتبه «یا رزاق» موجب رزق فراوان می‌گردد

تقویم نجومی امروز پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲

آیا امروز پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ قمر در عقرب است؟

امروز پنجشنبه ۱۴ دی ۱۴۰۲ قمر در عقرب نیست.

قمر در عقرب دی ۱۴۰۲ از روز جمعه ۱۵ دی ۱۴۰۲ از ساعت ۱۶ شروع می شود و در روز یکشنبه ۱۷ دی ۱۴۰۲ ساعت ۲۴ به پایان می رسد.

قمر در عقرب بر مبنای برج عقرب

یک مبنای دیگر که اهل نجوم در رابطه با قمر در عقرب بیشتر از آن آگاهی دارند و سختی کار آن این است که شناخت آن نیاز به تخصص های خاص نجومی دارد، وجود قمر در برج عقرب هست که معمولا از انتهای زمان وجود قمر در صورت فلکی عقرب آغاز می شود و تا دو روز بعد ادامه دارد، این مبنا یک مبنای کاملا تخصصی است که از اختبارات دقییق نجومی بدست می آید و اکثرا به این زمان اهمیت داده نمی شود اما از آن جایی که احتیاط شرط عقل است، گاهی اقتضای این وجود دارد از انجام امور مهمه درایام قمر در عقرب خود داری کرد تا بهترین نتیجه بدست آورده شود.

کارهای مکروه در روزهای قمر در عقرب

خوب است بدانید که چه کارهایی را نباید در روزهای قمر در عقرب انجام بدهید. البته در کتاب‌های فقهی انجام دادن این امور مکروه دانسته شده‌اند و حرام نیستند. به طور کلی، انجام کاری در این ایام حرام محسوب نمی‌شود و انجام این کارها در ایام قمر در عقرب شگون ندارد. بنابراین ممکن است انجام دادن آنها عواقب خوبی نداشته باشد. این اعمال عبارتند از:

عقد نکاح - اقدام برای بچه‌دار شدن (انعقاد نطفه) - سفر.

دعای روز پنجشنبه

بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ، الْحَمْدُ لِلّٰهِ الَّذِى أَذْهَبَ اللَّیْلَ مُظْلِماً بِقُدْرَتِهِ، وَجَاءَ بِالنَّهَارِ مُبْصِراً بِرَحْمَتِهِ، وَکَسَانِى ضِیاءَهُ وَأَنَا فِى نِعْمَتِهِ . اللّٰهُمَّ فَکَمَا أَبْقَیْتَنِى لَهُ فَأَبْقِنِى لِأَمْثالِهِ، وَصَلِّ عَلَى النَّبِیِّ مُحَمَّدٍ وَآلِهِ، وَلَا تَفْجَعْنِی فِیهِ وَفِی غَیْرِهِ مِنَ اللَّیالِى وَالْأَیَّامِ، بِارْتِکَابِ الْمَحَارِمِ، وَاکْتِسَابِ الْمَآثِمِ، وَارْزُقْنِى خَیْرَهُ، وَخَیْرَ مَا فِیهِ، وَخَیْرَ مَا بَعْدَهُ، وَاصْرِفْ عَنِّى شَرَّهُ، وَشَرَّ مَا فِیهِ، وَشَرَّ مَا بَعْدَهُ، اللّٰهُمَّ إِنِّى بِذِمَّةِ الْإِسْلامِ أَتَوَسَّلُ إِلَیْکَ، وَبِحُرْمَةِ الْقُرْآنِ أَعْتَمِدُ عَلَیْکَ، وَبِمُحَمَّدٍ الْمُصْطَفىٰ صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْهِ وَآلِهِ أَسْتَشْفِعُ لَدَیْکَ؛

به نام خدا که رحمتش بسیار و مهربانی‌اش همیشگی است، سپاس خدای را که شب تاریک را باقدرت خود برد و روز روشن را به رحمتش آورد و لباس پرفروغ آن را درحالی‌که قرین نعمتش بودم بر تن من کرد، خدایا! همچنان که مرا برای این روز نگاه داشتی برای امثال آن نیز پابرجا بدار و بر پیامبر اسلام محمّد و خاندان او درود فرست و مرا در این روز و شب‌ها و روزهای دیگر به فاجعه‌ی انجام گناهان مبتلا مساز، خیر این روز و خیر آنچه در آن است و خیر بعدازاین روز را روزی‌ام گردان و شرّ این روز و شرّ آنچه در آن است و شرّ پس از آن را از من بازدار. خدایا! من با گردن نهادن به دین اسلام به‌سوی تو متوسل می‌شوم و با حرمت نهادن به قرآن بر تو اعتماد می‌کنم و به دوستی محمّد، بنده برگزیده‌ات که (درود خدا بر او و خاندانش باد) نزد تو به شفاعت می‌طلبم؛

فَاعْرِفِ اللّٰهُمَّ ذِمَّتِىَ الَّتِى رَجَوْتُ بِهَا قَضَاءَ حَاجَتِى، یَا أَرْحَمَ الرَّاحِمِینَ، اللّٰهُمَّ اقْضِ لِى‌فِى الْخَمِیسِ خَمْساً لَایَتَّسِعُ لَها إِلّا کَرَمُکَ، وَلَا یُطِیقُها إِلّا نِعَمُکَ، سَلَامَةً أَقْوىٰ بِهَا عَلَىٰ طَاعَتِکَ، وَعِبادَةً أَسْتَحِقُّ بِها جَزِیلَ مَثُوبَتِکَ، وَسَعَةً فِى الْحَالِ مِنَ الرِّزْقِ الْحَلَالِ، وَأَن تُؤْمِنَنِى فِى مَوَاقِفِ الْخَوْفِ بِأَمْنِکَ، وَتَجْعَلَنِى مِنْ طَوَارِقِ الْهُمُومِ وَالْغُمُومِ فِى حِصْنِکَ، وَ صَلِّ عَلَىٰ مُحَمَّدٍ وَآلِ مُحَمَّدٍ، وَاجْعَلْ تَوَسُّلِى بِهِ شَافِعاً، یَوْمَ الْقِیامَةِ نَافِعاً، إِنَّکَ أَنْتَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِینَ.

پس خدایا پیمانی که روا شدن حاجتم را به آن امید بسته‌ام بپذیر، ای مهربان‌ترین مهربانان! خدایا در روز پنجشنبه پنج حاجت مرا برآور که آن‌ها را جز کرم تو گنجایش و جز نعمت‌های تو طاقت ندارد: سلامتی که با آن برای انجام طاعتت نیرو گیرم و عبادتی که با آن سزاوار پاداش فراوان تو گردم و گشایشی در حال من با روزی حلال و اینکه به من با امان خویش در هنگامه‌های ترس امنیت دهی و از هر غم و اندوه کوبنده در دژ استوار خویش پناهم دهی، بر محمّد و خاندان محمّد درود فرست و چاره‌جویی‌ام را به‌وسیله‌ی او شفیع سودمندی برایم در روز قیامت قرار ده، به‌یقین تو مهربان‌ترین مهربانانی.

نماز روز پنجشنبه

و نیز آن حضرت [امام عسکری] فرمود: هرکه در روز پنجشنبه، ده رکعت نماز بجای آورد و در هر رکعتی سوره «حمد» و «قُلْ هُوَ اللّٰهُ أَحَدٌ» را ده مرتبه بخواند، فرشتگان به او می‌گویند: هر حاجتی داری بخواه که برآورده خواهد شد.

راوی از آن حضرت پرسید در چه وقتی از روز باید این نماز را بجای آورد؟ فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتدای ظهر.

زیارت روز پنجشنبه امام حسن عسگری(ع)

السَّلامُ عَلَیْکَ یَا وَلِىَّ اللّٰهِ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا حُجَّةَ اللّٰهِ وَخَالِصَتَهُ، السَّلامُ عَلَیْکَ یَا إِمَامَ الْمُؤْمِنِینَ، وَوَارِثَ الْمُرْسَلِینَ، وَحُجَّةَ رَبِّ الْعَالَمِینَ، صَلَّى اللّٰهُ عَلَیْکَ وَعَلَىٰ آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، یَا مَوْلاىَ یَا أَبا مُحَمَّدٍ الْحَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ، أَنَا مَوْلىً لَکَ وَلِآلِ بَیْتِکَ، وَهٰذَا یَوْمُکَ وَهُوَ یَوْمُ الْخَمِیسِ، وَأَنَا ضَیْفُکَ فِیهِ وَمُسْتَجِیرٌ بِکَ فِیهِ، فَأَحْسِنْ ضِیافَتِى وَإِجارَتِى بِحَقِّ آلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَاهِرِینَ.

سلام بر تو ای ولی خدا، سلام بر تو ای حجّت حق و بنده‌ی پاک خدا، سلام بر تو ای پیشوای مؤمنان و وارث پیامبران و برهان محکم پروردگار جهانیان، درود خدا بر تو و اهل‌بیت پاکیزه و پاکت باد، ای سرور من، ای ابا محمّد حسن بن علی، من دل‌بسته تو و اهل‌بیت توأم، این روز، روز پنجشنبه و روز توست و من در آن میهمان و پناهنده به توأم، پس به نیکی پذیرایم باش و پناهم ده، به حق خاندان پاکیزه و پاکت.