جبلی: «حسینیه معلی» تبلور اخلاص در فرم و محتواست

« حسینیه معلی » از جمله برنامه‌های معارفی موفق رسانه ملی است که توانست با ۳۰.۶ درصد بیننده و آمار ۸۹.۹ درصدی رضایت مخاطبان، در صدر پربیننده‌ترین برنامه‌های محرمی امسال بایستد. سری جدید این برنامه که هم‌اکنون در لوکیشنی در غرب تهران در حال ضبط است به مناسبت ولادت صاحب عصر (عج) مهمان نگاه مخاطبان تلویزیون از قاب شبکه سه خواهد شد.

رئیس سازمان صداوسیما که سه‌شنبه شب بازدیدی از محل تصویربرداری حسینیه معلی داشت شکل‌گیری برنامه وزینی با رویکرد معارفی و در شأن اهل‌بیت علیهم‌السلام را مایه مباهات و شکرگزاری دانست و گفت: حسینیه معلی از جمله موفق‌ترین، پرمخاطب‌ترین و جذاب‌ترین برنامه‌های رسانه ملی و مبین آن است که اگر اعتقاد، ایمان و باور قلبی نسبت به تولید محتوا در حوزه معارف اسلامی جاری باشد - که در تیم تولید این برنامه به وضوح مشخص است - موفقیت و جذب مخاطب قابل توجه، حتمی و دست‌یافتنی خواهد شد.

وی افزود: حسینیه معلی طی چند فصل اخیر خود رشد قابل ملاحظه‌ای داشته و با تلاش گروه تولیدش در هر فصل با موضوعات، خلاقیت‌ها، فضا‌های نو و استقبال گسترده‌تر مردم برای حضور در استودیوی ضبط روبه‌رو می‌شود.

رئیس سازمان صداوسیما اضافه کرد: پیش از این تصور می‌شد برنامه‌های معارفی باید برای مخاطب خاص تولید شوند در حالی که حسینیه معلی ثابت کرد می‌توان برنامه معارفی موفقی هم ساخت که بسیاری از مردم دوست داشته باشند.

جبلی تاکید کرد که اگر ایمان، باور، اخلاص و خلاقیت در فرم و محتوا تبلور پیدا کند همه گونه‌های برنامه‌سازی می‌توانند به توفیقات خوبی دست یابند. استقبال گسترده از حسینیه معلی توقعات مخاطبان را بالا برده است.

جبلی: «حسینیه معلی» تبلور اخلاص در فرم و محتواست

وی با بیان اینکه در همه حوزه‌ها، موضوعات و گونه‌های مختلف برنامه‌سازی حرکتی شتابان، روبه‌جلو و امیدوارکننده در سازمان شکل گرفته و همکاران ما در شبکه‌ها و مراکز تولیدی اعم از سیمرغ و سیمافیلم در تلاش‌اند ایده‌های نوآورانه‌ای را اجرا و به پخش برسانند گفت: امیدواریم باتوجه به تنوع و گستردگی موضوعات و گونه‌های برنامه‌سازی روبه‌روز برنامه‌های بهتری ساخته و مخاطبان بیشتری جذب شوند.

رئیس رسانه ملی همچنین به دو سرفصل اصلی دوران تحول یعنی هویت و عدالت اشاره و عنوان کرد: حسینیه معلی مصداق روشنی از تحقق هویت و عدالت است و اینکه یک برنامه معارفی عنوان پرمخاطب‌ترین برنامه را از آن خود می‌کند یعنی توانسته به آن نقطه درست هویتی دسترسی پیدا کند که به حرکت رو به جلویی در رسانه ملی تبدیل شده است.

جبلی در حاشیه بازدید از پشت صحنه این برنامه که قرار است با اجرای نجم‌الدین شریعتی و حضور مداحان اهل بیت سیدمجید بنی‌فاطمه، میثم مطیعی، سیدرضا نریمانی و نزار القطری به روی آنتن شبکه ۳ سیما برود، به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد و درباره حق پخش رویداد‌های ورزشی داخلی گفت: معتقدیم همان‌طور که حق پخش رویداد‌ها و برنامه‌های ورزشی خارجی، چون جام ملت‌ها و المپیک را دولت و مجلس در بودجه ما می‌بینند و ما پرداخت می‌کنیم؛ باید حق پخش رویداد‌های ورزشی داخلی را نیز در ردیف‌های بودجه ما درنظر بگیرند که با هماهنگی وزارت ورزش به فدراسیون‌ها اختصاص دهیم.

وی همچنین درپاسخ به سوالی مبنی براینکه آیا بازگشت چهره‌ها به تلویزیون با انتخابات اسفندماه مرتبط است؟ گفت: این سیاست مربوط به زمان حال نیست و ما بار‌ها گفته‌ایم در صداوسیما به روی هنرمندان باز است. صداوسیمای ۱۴۰۲ همان صداوسیمای ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است و آنچه اتفاق می‌افتد حاصل سیاست در‌های باز رسانه ملی به روی هنرمندانی است که می‌خواهند اوقات خوبی برای مردم رقم بزنند.

رئیس سازمان صداوسیما افزود: سیاست کلی ما در همه گونه‌های برنامه‌سازی استفاده از طیف متنوعی از هنرمندان است و برنامه‌ریزی‌های مختلفی به شکل روتین در این زمینه انجام می‌شود.