۱۴۳ سریال در مرحله پایانی نگارش فیلمنامه است

ابوالقاسم اسدی‌زاده، مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی در گفت‌وگوی ویژه خبر با اعلام این خبر که ۱۴۳ سریال، ۲۱ تله فیلم، ۱۰ فیلم سینمایی، سه فیلم کوتاه و سه مستند در مرحله پایانی نگارش فیلمنامه و اوایل تولید در دفتر فیلمنامه رسانه ملی است، گفت: مهمترین اثر آماده تولید «پردیسان» است. سریال‌های «غریبه» و سیتکام « چرخ گردون » در دست تولید است.

اسدی‌زاده افزود: فیلم‌نامه «سرباز کوچک امام»، «عبدالله» و ... جزو فیلمنامه‌های فاخری‌اند، که در حال تولید هستند. ماموریت اصلی این دفتر تامین محتوای نمایشی محصولات رسانه ملی برای همه بخش‌هایی است، که موظفند کار نمایشی تولید کنند. مسئولیت اصلی ما تامین فیلمنامه است، که بخش‌های اقتباس، پژوهش و باشگاه رشد را دربر می‌گیرد. 

۱۴۳ سریال در مرحله پایانی نگارش فیلمنامه است

مدیرکل دفتر فیلمنامه رسانه ملی با بیان اینکه متن همه قالب‌های نمایشی از جمله تله فیلم، سیتکام (طنز موقعیت)، سریال تلویزیونی و داکیو درام (ترکیبی از مستند و درام) به عهده دفتر فیلمنامه رسانه ملی است، بیان کرد: فیلمنامه همه مراکز تولید باید در چشمه تهیه شود. یعنی ما برای استان‌ها، سیما فیلم، سیمرغ، بسیج و برون مرزی با سفارش یا نیاز‌های آنان فیلمنامه تهیه می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که مهمترین فیلمنامه‌هایی که نگارش‌شان به پایان رسیده، یا وارد چرخه تولید شدند کدام است؟ توضیح داد: ما روزی چهار طرح برای بررسی دریافت می‌کنیم. تا الان ۱۵۰۱ طرح دریافت و بررسی شده است. از این تعداد ۴۵۸ طرح وارد مرحله بررسی مجدد و قرارگاه تحول و ۱۸۹ طرح وارد قرارداد فیلمنامه شده است. 

اسدی‌زاده در پاسخ به این سوال که باز شاهد تولیدات سینمایی از سوی صداوسیما خواهیم بود؟ گفت: ان‌شاء‌الله. یکی از مسئولیت‌های ما تولید کار‌هایی است که نسخه سینمایی داشته باشد و از آن‌ها مینی سریال هم استخراج شود؛ مانند سریال «عاشورا».