گریم علی نصیریان برای فیلم «نوروز» در آستانه جشنواره فجر

در چهل و دومین جشنواره فیلم فجر سینماگرانی از نسل‌های مختلف با فیلم‌هایی از ژانرهای مختلف حضور دارند که سبب پدید آمدن تنوع و کثرتی جذاب در جشنواره امسال شده است. تا آغاز جشنواره هر روز تعدادی از فیلم‌های این رویداد را معرفی می‌کنیم تا بدانید در جشنواره با چه فیلم‌هایی مواجه خواهید شد.

نوروز

کارگردان: سهیل موفق

تهیه‌کننده: محمدرضا نادری

بازیگران: علی نصیریان و شبنم مقدمی، مهدی هاشمی، افشین هاشمی، مهتاب ثروتی و سیاوش چراغی‌پور

سهیل موفق پیشتر فیلم‌های «پاستاریونی» و «شکلاتی» را ساخته و حالا با «نوروز» در جشنواره چهل و دوم حضور دارد. در خلاصه داستان این فیلم آمده: «نوروز در راه است، اما اهریمن در کمین است تا نوروز و بهار را از بین ببرد. عمونوروز در مسیر کلبه ننه‌سرما و جستجوی حاجی فیروز دچار سانحه می‌شود و طوفانی بزرگ آغاز می‌شود...» علی نصیریان سال گذشته برای بازی در فیلم «هفت بهارنارنج» برنده جایزه سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول مرد از جشنواره شد که برای دریافت جایزه اش به جشنواره و مراسم اختتامیه نیامد. نصیریان ۸۸ ساله آخرین بازمانده از جمع ۵ بازیگر بزرگ سینمای ایران یعنی عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، داود رشیدی و محمدعلی کشاورز است. او در سال ۱۳۹۸ و در سی و هفتمین دوره جشنواره فیلم فجر برنده جایزه بهترین بازیگر نقش مکمل مرد برای فیلم «مسخره‌باز» شد. با توجه به اینکه در چند سال اخیر از بازی‌های نصیریان در جشنواره فیلم فجر بیشتر به دلیل کسوت و ماندگاری‌اش و نه حتی کیفیت نقش‌آفرینی‌هایش با اهدای جایزه قدردانی شده است، بعید است که امسال شانسی برای دریافت جایزه از جشنواره داشته باشد.

گریم علی نصیریان برای فیلم «نوروز» در آستانه جشنواره فجر

علی نصیریان فیلم دیگری در کارنامه‌اش دارد به اسم «کفش های میرزانوروز» که کمدی است و ساخته محمد متوسلانی و سال ۱۳۶۴ به نمایش درآمد و در گیشه شکست خورد. ۳۸ سال بعد از این فیلم، نصیریان در فیلم دیگری حاضر شده که باز واژه «نوروز» در آن به کار رفته و از شواهد و قرائن پیداست که این فیلم هم سرنوشت بهتری از «کفش های میرزانوروز» در گیشه نخواهد داشت. با همه اینها، صرف حضور فیلمی با بازی نصیریان در جشنواره برای دست‌اندرکاران دوره چهل و دوم بسیار مغتنم و برای سینمای ایران محترم است.