رضا رویگری: هوای یکدیگر را داشته باشیم

رضا رویگری بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون  کشورمان با حضور در چهل و دومین جشنواره بین‌المللی فیلم فجر بیان کرد: تفاوت جشنواره امسال با سال‌های گذشته این است که من فیلمی در جشنواره ندارم. همچنین یکی دیگر از تفاوت‌های جشنواره امسال با سال‌های گذشته را می‌توان به حماس و وقایع اتفاق افتاده در فلسطین دانست.

این بازیگر پیشکسوت درباره درخواست خود از اصحاب هنر و رسانه این چنین گفت: من درخواست ندارم، بلکه صحبت دارم. مریضی برای همه هست و ان‌شاءالله برای شما نباشد. پیری و بیکاری هم هست اما هوای یکدیگر را داشته باشیم و نگذاریم هنگامی که ما را در قبر می‌‌گذارند بگوییم او چه بازیگر خوبی بود. به هم سر بزنیم، به یکدیگر عشق بدهیم و بگیریم، محبت کنیم، به دیدن یکدیگر برویم.

گفتنی است که رضا رویگری بازیگر و خواننده کشورمان متولد سال ۱۳۲۵ است. او فعالیت حرفه‌ای خود را در اواخر دهه ۱۳۴۰ آغاز کرد و در سینما، تلویزیون و تئاتر پرکار بوده‌است. همچنین رویگری خواننده سرود «الله الله» در اوایل انقلاب ۱۳۵۷ است.

رضا رویگری

رضا رویگری برای بازی در بوتیک (۱۳۸۲) نامزد دریافت تندیس زرین بهترین بازیگر نقش مکمل مرد جشن سینمای ایران شد. او در سال ۱۳۸۹ کیسان ابوعمره را در مجموعه تلویزیونی مختارنامه به تصویر کشید. از دیگر نقش‌های مهم او می‌توان به بازی در نقش فریدون در سریال به کجا چنین شتابان اشاره کرد.