باید در جهت گسترش فرهنگ ملی در تلاش باشیم

حمیدرضا قربانی خواننده و آهنگساز در گفت و کو با افکارنیوز گفت: نسل جوان پرسشگر، پویا و عاشق موسیقی است وی افزود: نگاه ویژه و خاص جوانان و نوجوانان را به موسیقی را نمی توان نادیده گرفت زیرا به طور کلی نوجوانان و جوانان به طور خاص به موسیقی معنا می دهند و جنبه هایی از هویت خود را از آن می گیرند.

این خواننده و آهنگساز با بیان اینکه پخش موسیقی باعث ایجاد حس تعلق در نوجوانان می شود بیان داشت: نسل جوان شنونده های حرفه ای موسیقی هستند و شنیدن موسیقی این آزادی را به آنها می دهد که خودشان باشند و حس متفاوت بودن را تجربه کنند.

وی ادامه داد: نسل جوان ذهن پویایی دارد و خوب دانسته که به کمک موسیقی میتواند احساسات را رها یا کنترل کند تا با موقعیت های دشوار زندگی بطور آگاهانه روبرو شوند.

حمیدرضا قربانی تصریح کرد: من معتقدم که توسعه مهارت های موسیقی و اجرای ایده های هنری بسیار مهم است زیرا راه را برای فرصت های موسیقی با رشد مهارت ها هموار می کند.

وی افزود: موسیقی راهی برای ابراز احساسات و ایجاد تعاملات اجتماعی است که به رشد و توسعه و ارتقای ادب و فرهنگ یک جامعه کمک میکند.

این آهنگساز تاکید کرد: این موضوعات کار را برای اهالی موسیقی سخت تر میکند چون ما با یک نسل مطالبه گر مواجه هستیم که ارتباط مستقیمی با موسیقی دارد و باید در جهت گسترش فرهنگ ملی و تولید محتوای با کیفیت همواره در تلاش باشیم.

وی افزود: این وظیفه ملی بر دوش همه ماست تا بستری را فراهم کنیم تا جوانان ایران بتوانند در حوزه های مختلف هنری اعم از موسیقی ، استعداد و مهارت های خود را نشان دهند تا خود به خود شاهد پیشرفت هنر و ارتقا سطح فرهنگ باشیم.

حمیدرضا قربانی معتقد است که ما ایرانیان همواره ثابت کردیم که تمدنی دیرینه در هنر داریم و با اعتماد به نسل نو، آموزشهای صحیح با رویکردی سلامت محور، و ترویج و اشاعه فرهنگ و اصالتمان میتوانیم الگویی درست برای جهانیان باشیم و آینده ای درخشان برای نسل جدید ترسیم کنیم.