چگونه باتری اصل و بدل تلفن همراه را تشخیص دهیم؟

به گزارش افکار نیوز به نقل از ايسنا ، آنتندهي نامناسب، خرابي اسپيکر و ميکروفن و به هم ريختگي برنامههاي گوشيهاي تلفن همراه، بيشترين دلايل مراجعه مردم به تعميرگاههاي موبايل است.

استهلاک سریع باتری‌های برخی از گوشی‌های جدید خریداری شده هم از دیگر مشکلات است که به گفته فعالان بازار گوشی پایین بودن کیفیت برخی باتری‌های نو و ورود گوشی‌های قاچاق به کشور، از دلایل اصلی مشکلات باتری گوشی‌هاست.

در حال حاضر در بازار برخی گوشی‌ها همراه با گارانتی عرضه نمی‌شوند؛ گوشی‌های تلفن همراه بعد از ورود به‌صورت قاچاقی به کشور، به‌صورت قطعات جدا از هم توزیع می‌شود و به گفته کارشناسان افراد سودجو باتری‌هایی با کیفیت پایین را جایگزین باتری‌های اصلی می‌کنند و در واقع قطعات غیر فابریک را در گوشی‌ها کار می‌گذارند.

اما درباره تفاوت‌های ظاهری باتری‌های اصل و بدل باید گفت که باتری اصل هلوگرامی سه بعدی دارد و کانکتورهای اتصال دهنده باتری‌های اصل به گوشی، برجسته و محکم است که این وضعیت در باتری‌های بدلی مشاهده نمی‌شود.

به تاكيد كارشناسان مردم بايد متناسب با نياز خود به خريد گوشي اقدام كنند و نبايد از دوربين عکاسي و فيلمبرداري موبايل استفاده بيرويه شود و خريد گوشي به دليل بالا بودن کيفيت دوربين آن کار اشتباهي است.