خبرهای خوش وزیر ارشاد درباره هنر

شامگاه روز شنبه بیست و هشتم بهمن در حاشیه مراسم اختتامیه سی و نهمین جشنواره بین المللی موسیقی فجر به تعدادی از پرسش‌های خبرنگاران درباره حواشی حوزه موسیقی پاسخ داد.

اسماعیلی در پاسخ به پرسشی مبنی بر انعکاس برخی از صحبت‌هایش درباره موسیقی در فضای مجازی مبنی بر اینکه وزارت فرهنگ قصد ترویج موسیقی را ندارد، توضیح داد: ما به ابتکار دوستان بسیار خوبمان چهارمین همایش فقه و هنر را در مشهد داشتیم. دوست دارم همکاران رسانه‌ای مجموعه مقالاتی که اینجا ارائه شد و پاسخی که از منظر فقهی به بسیاری از سوالات و مسائل در این همایش داده شده، ببینند. این یک گام بزرگ است. من آنجا به محدودیت‌هایی اشاره کردم که در حوزه فعالیت‌های هنری به دلیل برخی ابهامات ممکن است وجود داشته باشد؛ از موضوع نشان دادن چهره معصومین تا بحث‌هایی مانند برخی محدودیت‌هایی که در این زمینه وجود دارد مثال‌هایی زدم.

وی تصریح کرد: اتفاقاً در همین چند سال اخیر ۴۰۰ آموزشگاه موسیقی مجوز فعالیت گرفته‌اند که این امر سیاست ما در موسیقی را نشان می‌دهد. من در آن صحبت‌ها به محدودیت‌هایی که ناشی از زیرساخت‌ها و ابهامات وجود دارد، اشاره کردم. ادامه بحث این بود که با این سند موسیقی دیگر این ابهامات را نخواهیم داشت حال اینکه دیگران در نقل قول کوتاهی کنند. دقیق این بود که محدودیت‌ها وجود دارد و در گسترش موسیقی دچار مشکل بوده‌ایم.