تقویم نجومی امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳

امروز یکشنبه ۶ خرداد /جوزا ۱۴۰۳ مصادف با ۱۷ ذی القعده ۱۴۴۵، ۲۶ می ۲۰۲۴ است. روز یک‌شنبه طبق روایات متعلق است به حضرت علی علیه السلام و فاطمه زهرا سلام الله علی‌ها. سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد. در ادامه تقویم نجومی و تقویم همسران امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳ ارائه شده است.

 

مناسبت‌ها و احکام دینی و اسلامی

روز هبوط و بیرون رانده شدن آدم و حوا از بهشت.

احکام نجوم

امروز مناسب برای این امور است:

خواستگاری و عقد و ازدواج.  

خرید کردن.

امور زراعی و کشاورزی.

آغاز بنایی و خشت بنا نهادن.

ختنه نوزاد.

مشارکت و امور شراکتی.  

قرار داد مضاربه؛ و به دیدار روسا رفتن و درخواست از آنها خوب است.

زایمان

مناسب زایمان و نوزاد عمر طولانی دارد. ان شاءالله.

مسافرت 

سفر همراه صدقه باشد. 

احکام نجوم

قمر در برج سرطان است و از نظر نجومی برای امور زیر نیک است:

امور زراعی و کشاورزی.

بذر افشانی و کاشت.

درختکاری.

کندن چاه و کانال.

و خرید و فروش اجناس و املاک نیک است.

مباشرت امشب

فرزند به قسمت و روزی خود قانع باشد.

تقویم نجومی امروز یکشنبه ۶ خرداد ۱۴۰۳

اصلاح سر و صورت

طبق روایات، اصلاح مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری، باعث طول عمر می‌شود.

حجامت خون دادن فصد زالو انداختن

حجامت خون دادن فصد و زالو انداختن خون دادن یا حجامت فصد زالو انداختن در این روز، از ماه قمری، باعث ضعف مغز می‌شود.

ناخن گرفتن

یکشنبه برای گرفتن ناخن، روز مبارک و مناسبی نیست و طبق روایات ممکن است موجب بی برکتی در زندگی گردد.

دوخت و دوز

یکشنبه برای بریدن و دوختن لباس نو روز مناسبی نیست. طبق روایات موجب غم واندوه و حزن شده و برای شخص، مبارک نخواهد بود (این حکم شامل خرید لباس نیست)

وقت استخاره در روز یک‌شنبه 

از طلوع آفتاب تا ساعت ۱۲ و بعداز ساعت ۱۶ عصر تا مغرب.

تعبیر خواب 

خوابی که شب دوشنبه دیده شود طبق آیه‌ی ۴ سوره مبارکه نساء است؛ و اتوا النساء صدقاتهن نحله... 

و چنین استفاده میشود که خواب بیننده یا ازدواج کند یا مال زیادی و یا هدیه‌ای به او برسد. ان شاءالله؛ و به این صورت مطلب خود رو قیاس کنید.

ذکر روز یک‌شنبه 

ذکر روز یکشنبه : یا ذالجلال والاکرام  ۱۰۰ مرتبه

ذکر بعد از نماز صبح ۴۸۹ مرتبه #یافتاح که موجب فتح و نصرت یافتن میگردد .

 ️روز یکشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_علی_علیه_السلام و #فاطمه_زهرا_سلام_الله_علیها . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.

سیّد ابن طاووس از امام حسن عسگری(ع) روایت کرده است که آن حضرت فرموددر کتاب های پدرانم خواندم که هرکه در روز شنبه چهار رکعت نماز بجا اورد و در هر رکعتی سوره‌ های حمد و قل هو اللّه و ایة الکرسی را بخواند، خدا او را در درجه پیامبران و شهدا و صالحان بنویسد که نیکو رفیقانی هستند.(مفاتیح الجنان شیخ عباس قمی، نمازهای ایام هفته)

اعمال و دعاهای روز یکشنبه / اثرات عجیب آن

روز یکشنبه مزین به نام مبارک حضرت علی(ع) و حضرت فاطمه(س) است و علاوه بر دعای مخصوص روز، دارای زیارت نامه ای برای آنها می باشد

نماز روز یک‌شنبه

و  از  حضرت [امام عسکری] روایت شده: هر که روز یکشنبه چهار رکعت نماز بجای آورد و در هر رکعت سوره «حمد» و «تَبارَک» بخواند، حق‌تعالی او را در بهشت جا دهد، هر جای آن‌که بخواهد.

راوی از آن حضرت پرسید در چه وقتی از روز باید این نماز را بجای آورد؟ فرمود: بین طلوع آفتاب تا ابتدای ظهر.

زیارت امیرالمؤمنین

این زیارت به روایت کسی است که امام زمان (عج) را در بیداری مشاهده کرده بود، در حالی که آن حضرت امیرالمؤمنین(علیه‌السلام) را در روز یکشنبه که روز آن حضرت است با این عبارات زیارت می‌کرد:

السَّلامُ عَلَى الشَّجَرَةِ النَّبَوِیَّةِ، وَالدَّوْحَةِ الْهَاشِمِیَّةِ، الْمُضِیئَةِ الْمُثْمِرَةِ بِالنُّبُوَّةِ الْمُونِقَةِ بِالْإِمَامَةِ، وَعَلىٰ ضَجِیعَیْکَ آدَمَ وَنُوحٍ عَلَیْهِمَا السَّلامُ . السَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَىٰ أَهْلِ بَیْتِکَ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ، السَّلامُ عَلَیْکَ وَعَلَى الْمَلائِکَةِ الْمُحْدِقِینَ بِکَ وَالْحَافِّینَ بِقَبْرِکَ، یَا مَوْلاىَ یَا أَمِیرَالْمُؤْمِنِینَ، هَذاَ یَوْمُ الْأَحَدِ وَهُوَ یَوْمُکَ وَبِاسْمِکَ، وَأَنَا ضَیْفُکَ فِیهِ وَجارُکَ، فَأَضِفْنِى یَا مَوْلاىَ وَأَجِرْنِى، فَإِنَّکَ کَرِیمٌ تُحِبُّ الضِّیافَةَ، وَمَأْمُورٌ بِالْإِجارَةِ، فَافْعَلْ مَا رَغِبْتُ إِلَیْکَ فِیهِ، وَرَجَوْتُهُ مِنْکَ، بِمَنْزِلَتِکَ وَآلِ بَیْتِکَ عِنْدَاللّٰهِ، وَمَنْزِلَتِهِ عِنْدَکُمْ، وَبِحَقِّ ابْنِ عَمِّکَ رَسُولِ‌اللّٰهِ صَلَّى‌اللّٰهُ‌عَلَیْهِ‌وَآلِهِ وَسَلَّمَ وَعَلَیْهِمْ أَجْمَعِینَ.

سلام بر شجره نبوت و درخت تنومند هاشمی، درخت تابان و بارور به برکت نبوّت و خرّم و سرسبز به حرمت امامت و بر دو آرمیده در کنارت آدم و نوح (درود بر آن‌ها باد). سلام بر تو و بر اهل‌بیت پاک و پاکیزه‌ات، سلام بر تو و بر فرشتگان حلقه‌زننده بر اطرافت و گردآمده بر قبرت، ای مولای من، ای امیرمؤمنان، امروز روز یکشنبه و روز تو و به نام توست و من در این روز میهمان و پناهنده به توأم، ای مولای من، از من پذیرایی کن و مرا پناه ده، همانا تو بزرگ‌منش و مهمان‌نوازی را دوست داری و از سوی خدا مأمور به پناه دادنی، پس برآور خواهشی را که برای آن در این روز بسوی تو روی آوردم و آن را از تو امید دارم، به حق مقام والای خود و جایگاه بلند اهل‌بیتت نزد خدا و جایگاه خدا نزد شما و به‌حق پسر عمویت رسول خدا که خدا بر او و خاندانش، همه و همه درود و سلام فرستد.