به گزارش افکارنیوز، سردار داود غياثيراد دبير ستاد گراميداشت هفته دفاعمقدس در گفتوگو با ايسنا اظهاركرد: روز جمعه،۹۱/۰۶/۳۱ با عنوان بصيرت، شجاعت، ولايت نامگذاري شده و برنامههايي همچون رژه نيروهاي مسلح با هدف تبيين نقش نيروهاي مسلح در اقتدار ايران اسلامي در سايه ولايتمداري و رهبري برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد: روز شنبه۹۱/۰۷ / ۰۱ نیز عنوان «دانش‌آموزان، ‌ نوآوران‌، دانشمندان» به خود گرفته و محورهای تبلیغ آن نیز دانش‌آموزان‌، دانشجویان و اهمیت به دانش و پژوهش‌، در پیشبرد کشور هستند. همچنین روز یکشنبه ۹۱/۰۷ / ۰۲ روز «جوانان‌، آمادگی دفاعی‌‌ و سربازان‌» نامگذاری شده و محورهای تبلیغ این روز هم «اهمیت دادن به پدافندغیرعامل و نقش جوانان و سربازان و رشادت آنها برای اقتدار ایران اسلامی» معین شده است.

به گفته سردار غیاثی‌راد دوشنبه‌ ۹۱/۰۷ / ۰۳‌ نیز روز «زنان‌، ارزش‌های اسلامی‌، پایداری ملی» نام گرفته و توجه به نقش زنان در پیروزی انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در حفظ عفاف و ارزش‌های دینی از جمله محورهای تبلیغ این روز خواهد بود.

به گفته وی روز سه‌شنبه‌ ۹۱/۰۷ / ۰۴‌ هم روز «وحدت‌، استکبار ستیزی‌، بیداری اسلامی» نامگذاری شده و محورهای تبلیغ آن وحدت و بیداری اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی هستند. چهارشنبه‌ ۹۱/۰۷ / ۰۵ هم به نام «رزمندگان‌، جهادگران، ‌ فرماندهان‌» نامگذار شده و محورهای تبلیغ این روز «تبین حماسه بزرگ عملیات ثامن‌الائمه و تجلیل از فرماندهان شهید این عملیات» است.

سردار غیاثی‌راد گفت: پنجشنبه ۹۱/۰۷ / ۰۶ هم روز «شهادت‌، کرامت، ‌عزت» نام گرفته و محورهای تبلیغ آن تجلیل از شهیدان و ایثارگران دفاع مقدس و روز غبارروبی تعیین شده است.

وی همچنین توضیح داد: اعلام روزهای دفاع مقدس باهدف آمادگی بیشتر اعضای ستاد گرامی‌داشت هفته دفاع مقدس در سراسر کشور برای گرامی‌داشت حماسه مردم ایران در دفاع از کشور انجام می‌شود.

سردار غیاثی‌راد اظهار امیدواری کرد که در هفته دفاع‌مقدس امسال شاهد برگزاری برنامه‌‌های موثر با توجه به نام‌های انتخاب شده باشیم.

وي گفت: دفاع مقدس به عنوان برگي زرين در تاريخ كشورمان الگويي براي آزاديخواهان سراسر جهان است بنابراين بايد با تمام توان در گراميداشت هفته دفاع مقدس بكوشيم و هر نوع كمكاري در اين باره غيرقابل توجيه است.